Najskôr krátko k úspechom. Tretí rok po sebe sme sa v prestížnej súťaži The Best of Photojournalism ocitli medzi najlepšími časopismi sveta, tento rok bol .týždeň dokonca prvý v počte získaných ocenení pred Newsweekom a Sports Illustrated. V inej súťaži, Pictures of the Year International, sme už druhýkrát po sebe medzi najlepšími, obsadili sme druhé miesto v kategórii editovanie správ hneď za časopisom Time. Napokon, v súťaži o najlepšie európske noviny, European Newspaper Award, sme sa tento rok zúčastnili prvýkrát – a získali sme Award of Excellence za koncept a dizajn časopisu, opäť ako jediné médium zo Slovenska.
Tieto úspechy nás tešia, ale aj zaväzujú. Tešia, pretože dokazujú, že aj v malej krajine sa dajú robiť zaujímavé veci, a zaväzujú, pretože vysoko nastavenú latku už nechceme podliezť. A to ani v kríze, ktorá zaskočila celý svet.
Od začiatku krízy bolo jasné, že inzercie bude v médiách menej. Firmy šetria, a ako prvé škrtajú marketing. Dnes sa ukazuje, že inzercie bude oveľa menej. Keďže noviny, vrátane .týždňa, nemajú iné zdroje, ako príjem z inzercie (tvorí väčšinu príjmov) a z predaja (tvorí menšinu), výrazný pokles príjmov z inzercie vyvolal v takmer každých novinách potrebu škrtov vo výdavkoch. V našom vydavateľstve sme výrazne zoškrtali všetky náklady – na služby, na tlač, na réžiu. Prakticky všetci naši zmluvní partneri, vrátane tlačiarní a distribúcie, nám vyšli v ústrety, čo si veľmi vážime. Najmä sme však škrtali vlastné honoráre a platy. Nemá sa to robiť často, ale teraz musím – verejne chcem poďakovať celej redakcii a vydavateľstvu za lojalitu a absolútne pochopenie. Vidieť, ako všetci v mene budúcnosti .týždňa obmedzujú samých seba, je silná skúsenosť.
Jediné, na čo sme nesiahli, je kvalita. Ostáva nielen rovnaký papier, ale aj rovnaká snaha o jasný pohľad, exkluzívni stĺpčekári, dôraz na kvalitné reportáže, fotografie a celkový dizajn. Na toto nesiahneme nikdy, pretože toto je .týždeň.
Ale aby sme toto všetko v čase krízy zachovali a naďalej rozvíjali, nestačia len drastické škrty v našich výdavkoch, honorároch a platoch. Museli sme tiež rozhodnúť o zvýšení ceny. Od tohto čísla stojí tento časopis 1,50 eura.
Za vyššiu cenu však prinášame aj nový produkt. Od tohto týždňa, presne od pondelka 17.00, spúšťame novú internetovú stránku www.tyzden.com. Bude to multimediálny priestor, v ktorom s vami budeme intenzívne komunikovať medzi dvoma tlačenými vydaniami. Budeme vás v ňom denne informovať o kľúčových udalostiach na Slovensku a vo svete, a to formou vlastných originálnych videí, redakčných poznámok, autorských blogov a špeciálnych relácií. Na novej stránke tiež nájdete kompletný program kín, divadiel a koncertov, pričom na najzaujímavejšie kultúrne udalosti vás budeme upozorňovať vlastnými tipmi.
S radosťou vám tiež oznamujem, že špeciálne k 20. výročiu 17. novembra 1989 sme pre vás pripravili viac ako 20-dielny autorský seriál filmových dokumentov, ktorý na novej stránke www.tyzden.com v týchto dňoch otvoríme. Bývalý predseda VPN Fedor Gál ako kľúčový autor celého seriálu je zárukou, že každý týždeň pôjde o provokatívnu udalosť.
Kríza, ktorá doľahla na celý svet, môže byť dôvodom na depresiu a blbú náladu. Pohľad na konanie Obamu a väčšiny európskych vlád tiež dáva tušiť, že opäť raz hrozí návrat k socialistickým preludom a ilúziám. Ale kríza môže byť aj výzvou. Ďakujem vám všetkým, čitateľom, inzerentom a celej komunite .týždňa, za podporu pri odpovedi na ňu.
Tieto úspechy nás tešia, ale aj zaväzujú. Tešia, pretože dokazujú, že aj v malej krajine sa dajú robiť zaujímavé veci, a zaväzujú, pretože vysoko nastavenú latku už nechceme podliezť. A to ani v kríze, ktorá zaskočila celý svet.
Od začiatku krízy bolo jasné, že inzercie bude v médiách menej. Firmy šetria, a ako prvé škrtajú marketing. Dnes sa ukazuje, že inzercie bude oveľa menej. Keďže noviny, vrátane .týždňa, nemajú iné zdroje, ako príjem z inzercie (tvorí väčšinu príjmov) a z predaja (tvorí menšinu), výrazný pokles príjmov z inzercie vyvolal v takmer každých novinách potrebu škrtov vo výdavkoch. V našom vydavateľstve sme výrazne zoškrtali všetky náklady – na služby, na tlač, na réžiu. Prakticky všetci naši zmluvní partneri, vrátane tlačiarní a distribúcie, nám vyšli v ústrety, čo si veľmi vážime. Najmä sme však škrtali vlastné honoráre a platy. Nemá sa to robiť často, ale teraz musím – verejne chcem poďakovať celej redakcii a vydavateľstvu za lojalitu a absolútne pochopenie. Vidieť, ako všetci v mene budúcnosti .týždňa obmedzujú samých seba, je silná skúsenosť.
Jediné, na čo sme nesiahli, je kvalita. Ostáva nielen rovnaký papier, ale aj rovnaká snaha o jasný pohľad, exkluzívni stĺpčekári, dôraz na kvalitné reportáže, fotografie a celkový dizajn. Na toto nesiahneme nikdy, pretože toto je .týždeň.
Ale aby sme toto všetko v čase krízy zachovali a naďalej rozvíjali, nestačia len drastické škrty v našich výdavkoch, honorároch a platoch. Museli sme tiež rozhodnúť o zvýšení ceny. Od tohto čísla stojí tento časopis 1,50 eura.
Za vyššiu cenu však prinášame aj nový produkt. Od tohto týždňa, presne od pondelka 17.00, spúšťame novú internetovú stránku www.tyzden.com. Bude to multimediálny priestor, v ktorom s vami budeme intenzívne komunikovať medzi dvoma tlačenými vydaniami. Budeme vás v ňom denne informovať o kľúčových udalostiach na Slovensku a vo svete, a to formou vlastných originálnych videí, redakčných poznámok, autorských blogov a špeciálnych relácií. Na novej stránke tiež nájdete kompletný program kín, divadiel a koncertov, pričom na najzaujímavejšie kultúrne udalosti vás budeme upozorňovať vlastnými tipmi.
S radosťou vám tiež oznamujem, že špeciálne k 20. výročiu 17. novembra 1989 sme pre vás pripravili viac ako 20-dielny autorský seriál filmových dokumentov, ktorý na novej stránke www.tyzden.com v týchto dňoch otvoríme. Bývalý predseda VPN Fedor Gál ako kľúčový autor celého seriálu je zárukou, že každý týždeň pôjde o provokatívnu udalosť.
Kríza, ktorá doľahla na celý svet, môže byť dôvodom na depresiu a blbú náladu. Pohľad na konanie Obamu a väčšiny európskych vlád tiež dáva tušiť, že opäť raz hrozí návrat k socialistickým preludom a ilúziám. Ale kríza môže byť aj výzvou. Ďakujem vám všetkým, čitateľom, inzerentom a celej komunite .týždňa, za podporu pri odpovedi na ňu.
Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.