Ľudia sú na internete čoraz lenivejší. Nebavia ich dlhé analýzy, komentáre ani množstvo informácií na spravodajských portáloch. Priťahujú ich atraktívnejšie formy správ, a to najmä vo forme videa. Video na svojej stránke prináša už takmer každá internetová stránka pod hlavičkou novín či časopisov vrátane časopisu .týždeň.
Výnimkou nie je ani portál denníka Sme, ktorý v súčasnosti ponúka osemnásť formátov. Tie už tvoria istú štruktúru vysielania, čím začína internetová stránka SME pripomínať klasické televízne vysielanie. Na stránke denníka je už aj týždenný program vysielania jednotlivých relácií. V júni tohto roku by už otestované relácie mali naplniť obsah dlho pripravovanej samostatnej televízie vysielajúcej online.
„V momente štartu TV SME pribudne ešte niekoľko ďalších nových formátov z produkcie BBC, momentálne dokončujeme ich preklady do slovenčiny,“ hovorí Tomáš Bella, šéfredaktor internetového denníka Sme. Tieto relácie by mali byť zamerané na históriu, techniku a jeden z formátov by mal byť o zvieratách. Už dnes je na portáli denníku prístupná relácia z BBC o vede. Podľa Bellu bude najväčší rozdiel medzi dnešnou podobou a stavom po spustení v tom, že televízia sa už bude prezentovať ako samostatná sekcia. Dva roky totiž videá tvorili iba doplnok klasických novinárskych textov. Od júna však budú na novej stránke SME videá dominantné.
Za výhodu internetovej televízie považujú tvorcovia zo SME možnosť prinášať aj formáty, ktoré by sa v klasických televíziách len ťažko udržali, pretože neoslovujú väčšiu masu divákov. Väčšina relácií na internetovom portáli denníka SME je menšinového charakteru, ale majú už svojich stálych divákov. „Najpozitívnejšie ohlasy mávame na zábavné relácie Svet Tomáša Hudáka a Úplne vážne. Ľudia oceňujú, že prinášame typ humoru, ktorý málokedy dostane miesto v slovenských televíziách. Takisto sú dobré ohlasy na nedeľňajšie zamyslenie Prečo?, v ktorom vystupujú duchovní z rôznych cirkví ? táto relácia má relatívne nízku sledovanosť, ale ide o obsah, ktorý v komerčných televíziách, ale aj na iných veľkých spravodajských serveroch úplne chýba,“ hovorí Tomáš Bella. Najnovšou reláciou TV Sme je zatiaľ More than Folklore. „Robí ju Štofo z Hudby z Marsu, a je to tiež celkom unikátny žáner aj formát,“ dodáva.
Portál dnes prináša relácie venované napríklad motoristom, ženám alebo milovníkom výtvarného umenia. Ponúka aj publicistické relácie ako Argumenty Ivana Štulajtera o ekonomických otázkach alebo Bez prípravy, ktoré pripravuje Karol Sudor.
Smerovať k istej forme internetovej televízie budú zrejme viaceré slovenské médiá, ktoré už na internete ponúkajú oveľa viac ako iba preklopenú tlačenú verziu svojho hlavného produktu. Dôvodom je aj potreba diverzifikovať zdroje z reklamy – a trend ukazuje jednoznačne smerom k internetu, ktorého sa zatiaľ finančná kríza dotkla najmenej.
Výnimkou nie je ani portál denníka Sme, ktorý v súčasnosti ponúka osemnásť formátov. Tie už tvoria istú štruktúru vysielania, čím začína internetová stránka SME pripomínať klasické televízne vysielanie. Na stránke denníka je už aj týždenný program vysielania jednotlivých relácií. V júni tohto roku by už otestované relácie mali naplniť obsah dlho pripravovanej samostatnej televízie vysielajúcej online.
„V momente štartu TV SME pribudne ešte niekoľko ďalších nových formátov z produkcie BBC, momentálne dokončujeme ich preklady do slovenčiny,“ hovorí Tomáš Bella, šéfredaktor internetového denníka Sme. Tieto relácie by mali byť zamerané na históriu, techniku a jeden z formátov by mal byť o zvieratách. Už dnes je na portáli denníku prístupná relácia z BBC o vede. Podľa Bellu bude najväčší rozdiel medzi dnešnou podobou a stavom po spustení v tom, že televízia sa už bude prezentovať ako samostatná sekcia. Dva roky totiž videá tvorili iba doplnok klasických novinárskych textov. Od júna však budú na novej stránke SME videá dominantné.
Za výhodu internetovej televízie považujú tvorcovia zo SME možnosť prinášať aj formáty, ktoré by sa v klasických televíziách len ťažko udržali, pretože neoslovujú väčšiu masu divákov. Väčšina relácií na internetovom portáli denníka SME je menšinového charakteru, ale majú už svojich stálych divákov. „Najpozitívnejšie ohlasy mávame na zábavné relácie Svet Tomáša Hudáka a Úplne vážne. Ľudia oceňujú, že prinášame typ humoru, ktorý málokedy dostane miesto v slovenských televíziách. Takisto sú dobré ohlasy na nedeľňajšie zamyslenie Prečo?, v ktorom vystupujú duchovní z rôznych cirkví ? táto relácia má relatívne nízku sledovanosť, ale ide o obsah, ktorý v komerčných televíziách, ale aj na iných veľkých spravodajských serveroch úplne chýba,“ hovorí Tomáš Bella. Najnovšou reláciou TV Sme je zatiaľ More than Folklore. „Robí ju Štofo z Hudby z Marsu, a je to tiež celkom unikátny žáner aj formát,“ dodáva.
Portál dnes prináša relácie venované napríklad motoristom, ženám alebo milovníkom výtvarného umenia. Ponúka aj publicistické relácie ako Argumenty Ivana Štulajtera o ekonomických otázkach alebo Bez prípravy, ktoré pripravuje Karol Sudor.
Smerovať k istej forme internetovej televízie budú zrejme viaceré slovenské médiá, ktoré už na internete ponúkajú oveľa viac ako iba preklopenú tlačenú verziu svojho hlavného produktu. Dôvodom je aj potreba diverzifikovať zdroje z reklamy – a trend ukazuje jednoznačne smerom k internetu, ktorého sa zatiaľ finančná kríza dotkla najmenej.
Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.