Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Bodka Milana Lasicu

.milan Lasica .časopis .osobnosti

V Česku sa objavila nová móda. Vlastne staronová. Politici organizujú predvolebné mítingy a účastníci mítingov do nich hádžu vajíčka. Podľa fotografií sa dá usudzovať, že všetci, aj triafajúci, aj trafení, sa pri tom dobre zabávajú.

 Nakoniec, prečo nie? Vajíčko nie je kameň a aj keby bolo uvarené natvrdo, neublíži. Akurát znehodnotí oblek. Ak zasiahne tvár, nič sa nedeje, dotyčnému politikovi steká po lícach, po nose, po brade žĺtok s bielkom. Usmievavá tvár sa poutiera a všetko je v poriadku, alebo ako sa dnes vraví – oukej. Pravdaže, hneď po poutieraní môže politik utrpieť ďalší zásah a aby sa utieral znova. Ale aj to sa dá vydržať. Horšie je, ak rozbité vajíčko steká po novučičkej košeli alebo, nedajbože, po dobre ušitom saku. Tu sa už dá hovoriť o nenapraviteľnej škode, lebo odev sa od vajíčka očistiť nedá. Ani v práčke, ani v čistiarni. V takom prípade sa dotyčný politik musí preobliecť a preoblečený do iného obleku vypochodovať na ďalší míting. Musí to byť deprimujúci pocit, keď si môžete byť takmer istý, že na ďalšom mítingu budete zase trafený. Ešteže predvolebná kampaň má svoje časové obmedzenie, takže politik vystačí s niekoľkými oblekmi, prípadne sa, ak je priaznivé počasie, objaví len tak naľahko, v košeli, alebo v tričku s logom svojej strany. V každom prípade sa vajíčkovou vojnou významne pomáha domácemu (priznajme, že aj zahraničnému) odevnému priemyslu, pretože politik spotrebuje v čase kampane niekoľko oblekov, alebo aspoň košieľ a tričiek. Predpokladajme, že si ich platí z vlastného vrecka a v takom prípade musíme pripustiť, že trafení politici teraz, v čase krízy, dosť obmedzujú rastúcu nezamestnanosť, pretože odevní výrobcovia potrebujú čoraz viac pracovných síl na šitie nových oblekov a modlia sa, aby predvolebná kampaň bola čím dlhšia a čím častejšia. Podaktorí sa vraj okrem modlenia usilujú nadviazať kontakt s vajíčkarmi. Jednak aby ich povzbudili, jednak aby ich nenápadne sponzorovali, čo je krajší výraz pre podplácanie. Ale uznajte, investovať, povedzme, do päťsto vajíčok a môcť na to konto predať, povedzme, desať-pätnásť oblekov, to sa teda setsakramentsky voplatí, aby som použil zvrat z jazyka krajiny, kde sa tieto akcie odohrávajú. Bohužiaľ ani triafajúci, ani trafení si neuvedomujú, že svojimi aktivitami takto výdatne pomáhajú prekonávať následky krízy. Inak by so svojou aktivitou po pár dňoch kampane neprestali, ale pokračovali by permanentne dovtedy, kým by kríza celkom nezakapala. A to by sa ešte natriafali, a to by ešte bolo trafených!
Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia | Zobraziť
.posledné
.neprehliadnite