Štefan Hríb tak zhrnul naše dlhé redakčné diskusie a úvahy na tému internet. So sympatiami sme sledovali, ako sa na internete usádzajú silné mediálne značky – v prvom rade SME a Trend, ako sa pridávajú televízie, rádia, ďalšie denníky. Trošku sme si nevedeli rady, čo s tým urobiť. Silná stránka tlačeného .týždňa je jej grafická podoba a kvalitne vytlačené fotografie zo svetových agentúr či od špičkových slovenských fotografov. Nie nadarmo je art director .týždňa Robert Csere editorom roka v prestížnej súťaži The Best of Photojournalism 2009. Čo s tým na internete? Navyše, konkurovať iným médiám aktuálnosťou správ či videoservisu je nad naše sily aj ambície.
Lenže veci sa akosi začali diať samy. V kolektíve redakcie sa objavili súrodenci Kratochvílovci s filmárskymi ambíciami i schopnosťami, v okruhu blízkych spolupracovníkov redakcie sa už dlhšie nachádza režisér a producent Mário Homolka. Filmárskym projektom sa začal venovať aj ďalší redakcii blízky človek – Fedor Gál, ktorý so spolupracovníkmi pripravuje dlhodobý dokument o dejinách Novembra. Čitatelia volali po možnosti pozrieť si jednotlivé vydania televíznej Lampy. A napokon do .týždňa zamieril z STV skúsený redaktor a moderátor Branislav Závodský.
Vtedy už nebolo čo riešiť, bolo treba konať. Dokument Fedora Gála je už dnes na internete a kolega Závodský spolu s Annou a Jakubom Kratochvílovcami už niekoľko týždňov prinášajú videoreportáže a rozhovory. Redaktori .týždňa sa museli naučiť tvoriť videokomentáre, aby aktuálne reagovali na udalosti dňa. Okrem toho všetci prispievajú aj krátkymi blogmi v rubrike Naživo. „Ide nám viac o názorovú orientáciu ako spravodajské zaznamenanie aktuálnych udalostí,“ podotýka Braňo Závodský. „Tak ako časopis .týždeň i www.tyzden.sk je priestorom najmä na názory. Či už nás, redakcie alebo našich čitateľov. Novinkou by mohli byť tzv. videoblogy. Bolo by veľmi pekné, keby si naši čitatelia postupom času zvykli posielať nám svoje názory či postrehy aj vo vlastnej video forme.“
Novú internetovú stránku technicky zabezpečila spoločnosť Monogram Technologies, ktorá prišla s návrhom jednoduchého a elegantného dizajnu. Prvé čísla o návštevnosti novej stránky hovoria o tom, že stránka vzbudila záujem. Minulý týždeň prišlo na našu stránku priemerne každý deň okolo päťtisíc návštevníkov. Na porovnanie: pred mesiacom to boli približne dve tisícky denne.
Pre redakciu .týždňa sa od júna viacero vecí mení. Pribúda práce, pretože nová stránka si vyžaduje každý deň nové príspevky, nové články a zároveň nechceme, aby upadla úroveň tlačenej verzie, keďže stále veríme, že noviny nezaniknú.
Lenže veci sa akosi začali diať samy. V kolektíve redakcie sa objavili súrodenci Kratochvílovci s filmárskymi ambíciami i schopnosťami, v okruhu blízkych spolupracovníkov redakcie sa už dlhšie nachádza režisér a producent Mário Homolka. Filmárskym projektom sa začal venovať aj ďalší redakcii blízky človek – Fedor Gál, ktorý so spolupracovníkmi pripravuje dlhodobý dokument o dejinách Novembra. Čitatelia volali po možnosti pozrieť si jednotlivé vydania televíznej Lampy. A napokon do .týždňa zamieril z STV skúsený redaktor a moderátor Branislav Závodský.
Vtedy už nebolo čo riešiť, bolo treba konať. Dokument Fedora Gála je už dnes na internete a kolega Závodský spolu s Annou a Jakubom Kratochvílovcami už niekoľko týždňov prinášajú videoreportáže a rozhovory. Redaktori .týždňa sa museli naučiť tvoriť videokomentáre, aby aktuálne reagovali na udalosti dňa. Okrem toho všetci prispievajú aj krátkymi blogmi v rubrike Naživo. „Ide nám viac o názorovú orientáciu ako spravodajské zaznamenanie aktuálnych udalostí,“ podotýka Braňo Závodský. „Tak ako časopis .týždeň i www.tyzden.sk je priestorom najmä na názory. Či už nás, redakcie alebo našich čitateľov. Novinkou by mohli byť tzv. videoblogy. Bolo by veľmi pekné, keby si naši čitatelia postupom času zvykli posielať nám svoje názory či postrehy aj vo vlastnej video forme.“
Novú internetovú stránku technicky zabezpečila spoločnosť Monogram Technologies, ktorá prišla s návrhom jednoduchého a elegantného dizajnu. Prvé čísla o návštevnosti novej stránky hovoria o tom, že stránka vzbudila záujem. Minulý týždeň prišlo na našu stránku priemerne každý deň okolo päťtisíc návštevníkov. Na porovnanie: pred mesiacom to boli približne dve tisícky denne.
Pre redakciu .týždňa sa od júna viacero vecí mení. Pribúda práce, pretože nová stránka si vyžaduje každý deň nové príspevky, nové články a zároveň nechceme, aby upadla úroveň tlačenej verzie, keďže stále veríme, že noviny nezaniknú.
Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.