Takže zatvorenie škôl v čase, keď sa predpokladá kulminácia chrípky, resp. do času, pokiaľ nebude po Británii rozšírená spoľahlivá vakcína, by mohlo zabrániť najhoršiemu.
Vynútené prázdniny by však neznamenali len vážne hospodárske straty, keďže množstvo rodičov by muselo s deťmi zostať doma. Štúdie hovoria až o strate 6 % HDP. Znamenali by aj závažné narušenie vzdelávania, ktoré by sa len veľmi ťažko doháňalo. Preto sa tvorcovia krízového plánu zamýšľajú aj nad tým, ako zabezpečiť vzdelávanie detí na diaľku.
Technonadšenci hneď rozvinuli myšlienky, ako sa dá so žiakmi komunikovať cez školskú internetovú stránku, ako žiaci môžu odovzdávať úlohy cez e-mail z domu či z práce svojich rodičov. Mnohé školy už dávnejšie rozvíjajú projekty virtuálnych tried, do ktorých sa deti môžu z domu prihlásiť a plniť úlohy zadávané učiteľom. Práve toto sa ukazuje ako najschodnejšia cesta pre priamu a účinnú komunikáciu žiakov s učiteľmi.
Technopesimisti namietajú, že nie všetky deti majú prístup k internetu, a že to teda nie je všeobecne použiteľná cesta. Namiesto internetu navrhujú tradičnejšie médium – televíziu, konkrétne BBC, ktorej môže snemovňa nariadiť, aby v krízovej situácii vysielala istý typ informácií.
BBC sa však bráni, že sa to týka len vyhlasovania krátkych informácií za mimoriadnych okolností, nikto im nemôže diktovať, kedy a aký program majú vysielať. Nie sú ochotní zavádzať nové programy v nariadených termínoch, pripúšťajú však kompromis a budú sa snažiť nájsť v archíve vhodné výchovné a prírodovedecké programy.
Predstavila som si, ako televízia vysiela o ôsmej počty, o deviatej vlastivedu a dosť ma tá absurdnosť pobavila. Ale len do chvíle, ako mi jeden profesor pedagogiky spomenul, že na Kube sa už cez televíziu vyučuje, v triede je učiteľ len ako dozor. Tak sa zabezpečuje jednotný schválený výklad učiva. Dúfam, že tomuto sa BBC, prípadne ďalšie televízie dokážu ubrániť.
www.inland.sk
Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.