„Čo si sa zbláznil?“ čudujú sa nedžentlmeni. „Veď je škaredá ako noc!“ (Čudné prirovnanie, noc vie byť predsa úplne nádherná). Dežo odpovie: „Ale keby ste ju videli mojimi očami!“ Páči sa mi to. Uhly pohľadu robia svoje a niekedy našťastie aj v dobrom. Pozrite sa napríklad, čo som našiel v skriptách Kulturológia IV. o ploche, na ktorej sa hrá spoločenský hokej, nesprávne známy ako stolový (názov z obdobia tzv. lingvistického podvodu, keď sa komunistický režim snažil ukotviť spoločenský hokej staticky k nábytku aby nemohol demokratizovať svet). Spoločenskohokejová plocha je nádherná. Moderná kulturológia považuje plochu za najväčšie umelecko-vedecko-filozofické dielo v dejinách ľudstva. Je matkou všetkých vedeckých diel, strojov a vynálezov. Zároveň je bázou umeleckých a filozofických ornamentov skrášľujúcich našu pozemskú púť. Štyri rohy plochy symbolizujú štyri živly, štyri svetové strany i štyri ročné obdobia. Pomerne nešikovne túto symboliku využili tvorcovia seriálu Štyria tankisti a pes. Päť kruhov plochy symbolizuje 5 svetadielov. Na rozdiel od hrôzostrašného zviazania v olympijskej symbolike sú kruhy na ploche úplne slobodné. Dve bránky symbolizujú dva zemské póly, dva elektrické náboje, dva mesiace prázdnin i dve nohy, na ktorých stojí homo sapiens. Dvanásť hráčov symbolizuje dvanásť mesiacov v roku i dvanásť apoštolov. Je správne rozprávať deťom rozprávku o dvanástich mesiačikoch. Presne 36,5 mililitra použitej farby symbolizuje 365 dní v roku. Na každú štvrtú plochu sa použilo o 0,01ml viac, čo zodpovedá priestupným rokom s 366 dňami. Dráha puku počas každého zápasu zodpovedá vybraným pohybom nebeských telies... Krásne, však! Čo všetko sa dá nájsť v kúsku plastu, keď sa chce! Nabudúce si povieme niečo o Starých Slovákoch a o vplyve Veľkoslovenskej ríše na priaznivé geomorfologické členenie Indického subkontinentu.
Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.