Akoby nimi, paradoxne, cúval v čase dozadu: v Americkej kráse (1999) sa nám manželstvo unaveného páru v stredných rokoch rozpadá pred očami; v Núdzovom východe (2008) sme svedkami toho, ako mohla vyzerať jedna minulosť, začiatok a prvá dekáda toho manželského zväzku. A teraz opäť – v najnovšej Mendesovej snímke, v roadmovie s veselým názvom Všade dobre, prečo byť doma? – sledujeme tehotnú Veronu (Maya Rudolph) a na otcovstvo sa tešiaceho Burta (John Krasinski), keď chodia hore-dole po Štátoch a hľadajú, kde (a pri kom) si založia rodinné hniezdo. Tentoraz nakrútil Mendes naozajstným šťastím a neskalenou láskou naplnený film, hoci sa v ňom hovorí aj o ťažkých veciach. Burt a Verona navštevujú rôznych ľudí na rôznych miestach, vlastne listujú v encyklopédii života o možnostiach spolunažívania žien a mužov. Listujú a prijímajú ponaučenia. A nech to všetko obracajú, ako sa im zachce, opakovane im vychádza ten istý výsledok: Láska a zodpovednosť sú receptom na dobré manželstvo. V tomto filme ukázal Sam Mendes svoju komediálnu tvár. Je rovnako obrazovo kultivovaná, silná v dialógoch a skvelá pri výbere a vedení hercov. Sam Mendes o snímke Všade dobre, prečo byť doma? povedal, že jej duch a filozofia odzrkadľujú jeho vlastný aktuálny pohľad na svet. Komu česť, tomu sláva.
Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.