Režisér sleduje púť dospievajúcej Sayry a niekoľkých ďalších migrantov, ktorí sa pokúšajú dostať do USA na streche nákladného vlaku, i bežný život mladíka Caspera, radového člena gangu Mara Salvatrucha. Obe línie sa pretnú v momente, keď sa Casper a Sayra stretnú na streche vlaku, kde naplno pocítia nevinnosť prvej lásky i bezvýchodiskovosť svojich osudov, determinovaných minulými chybami. Snímka má výraznú vnútornú dynamiku, príbeh smeruje k silnej pointe, ktorá potvrdzuje starú pravdu, že násilie roztáča nezmyselnú špirálu utrpenia. Film nestojí na prvoplánovej efektnosti, nespolieha sa na šokujúce, naturalistické obrazy. Nesie sa v duchu umierneného realizmu, ktorý zdôrazňuje závažnosť filmovej výpovede. Fukunaga hľadí za fasádu spoločnosti. Snímka poskytuje sociologicky presnú štúdiu prostredia gangu, režisér poodhaľuje bežnú rutinu a praktiky Mary Salvatrucha. Film zároveň bez príkras ukazuje tvrdé, nebezpečné podmienky, ktorým sa dobrovoľne vystavujú migranti, túžiaci po živote v USA. Do príbehu je votkaná naliehavá otázka, akú vysokú cenu má zmysel zaplatiť za možnosť dostať sa do Spojených štátov. Fukunaga brilantne skombinoval dramatický, citovo vypätý príbeh so silným svedectvom o biede, z ktorej sa rodí násilie a zúfalstvo. Režisér si skrátka svojím výrazným debutom nasadil latku veľmi vysoko.
Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.