Minister dopravy Ľubomír Vážny je v tom neústupný. Tvrdí, že cesty musia byť spoplatnené kompletne, pretože kamiónisti by utekali na nespoplatnené úseky. To by sa nepáčilo obciam, cez ktoré tie cesty vedú. Viac sa darí autodopravcom s ich požiadavkou rozdeliť spoplatnené úsekyna menšie časti, a platiť tak mýto spravodlivejšie, za skutočné prejazdené úseky. Od februára sa má súčasných asi 820 úsekov rozčleniť na vyše tisíc a od apríla by sa mali úseky rozdeliť ešte na menšie časti.
Vážny dokonca autodopravcom sľúbil, že ak prejdú len kilometer po 5-kilometrovom úseku, nebudú dočasne platiť nič. To však so spravodlivosťou nemá nič spoločné.
Spomínané zmeny v úsekoch si vyžiadajú aj zmeny v mýtnom systéme a za tie štát bude
musieť doplatiť firme SkyToll, prevádzkovateľovi mýta. Zdá sa teda, že spoluautor problémov skrátka nepríde.
Vo svetle ďalších čísel, s ktorými prišiel týždenník Trend, je jasné, že problém mýtneho systému nie je ani tak vo výške mýta. To je v porovnaní s ostatnými krajinami stredne drahé. Jeho problém je v drahej počiatočnej investícii a údržbe mýtneho systému. Investičné a prevádzkové náklady budú tvoriť až 27, 5 percenta z vybratého mýta, hoci v Nemecku je to len 13 percent. Predražený systém začne preto zarábať na opravu ciest o 3,5 roka.
Vážny dokonca autodopravcom sľúbil, že ak prejdú len kilometer po 5-kilometrovom úseku, nebudú dočasne platiť nič. To však so spravodlivosťou nemá nič spoločné.
Spomínané zmeny v úsekoch si vyžiadajú aj zmeny v mýtnom systéme a za tie štát bude
musieť doplatiť firme SkyToll, prevádzkovateľovi mýta. Zdá sa teda, že spoluautor problémov skrátka nepríde.
Vo svetle ďalších čísel, s ktorými prišiel týždenník Trend, je jasné, že problém mýtneho systému nie je ani tak vo výške mýta. To je v porovnaní s ostatnými krajinami stredne drahé. Jeho problém je v drahej počiatočnej investícii a údržbe mýtneho systému. Investičné a prevádzkové náklady budú tvoriť až 27, 5 percenta z vybratého mýta, hoci v Nemecku je to len 13 percent. Predražený systém začne preto zarábať na opravu ciest o 3,5 roka.
Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.