Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Sulík: Napísal som, vyberte ma

.tomáš Gális .časopis .médiá

To vzopätie, ktoré v posledných mesiacoch na internete predvádzajú kandidáti na poslancov, je fascinujúce. Nepochybne vydržia až do volieb. Vydrží to aj internet?

Béla Bugár a Ivan Mikloš sa rozpísali na Aktualne.sk, Miroslav Beblavý, Ivan Švejna či Ivan Štefanec blogujú na hnonline.sk, Jozef Mihál, Robert Mistrík či Jana Žitňanská prispievajú na etrend.sk, Radoslav Procházka, Ondrej Dostál na blog.sme.sk a Richard Sulík píše azda všade. Iste, niektorí z nich píšu blogy už dlhšie, ale to množstvo a tá publicita, akej sa im v posledných mesiacoch dostáva, je nevídaná. Najviac to vidieť na internetovom portáli denníka SME, presnejšie na jeho službe vybrali.sme.sk, ktorá ponúka odkazy na iné stránky na základe odporúčania čitateľov.  
.vybrali problém
Posledná diskusia na túto tému sa začala pred mesiacom na stránke Humno.sk, kde sa v článku Vybrali.sme.sk a jeho prznitelia objavili aj tieto vety: „Výsledkom je, že za posledný rok stratilo vybrali.sme.sk svoj pôvodný význam. Nezviditeľňuje kvalitné veci, ktoré si to zaslúžia, slúži ako bezplatná skratka na titulku sme.sk pre tých, ktorým sa nehnusí organizovať hlasovanie za svoje články, nech sú to akékoľvek blbosti, podstatné je, že sú angažované.“ Autorovi článku na službe prekáža, že v poslednom čase sa stala miestom, kde sa, zjednodušene povedané, okrem článkov z kresťanského postoy.sk a jetotak.sk objavujú už len články politikov. 
Zástupca riaditeľa Sme.sk Tomáš Bella ešte vo februári reagoval v rozhovore pre postoy.sk slovami, že vybrali.sme.sk je „stále jediné miesto na slovenskom internete, kde môže aj úplne nový blog či obsahový web získať z nuly okamžite návštevnosť v tisíckach čitateľov a urobiť si reklamu zadarmo“ a je tiež „možno celosvetovo unikátnou možnosťou dostať cudzí obsah na titulnú stranu vplyvného média.“ 
.nový trend
Príliš častá účasť politikov na stránkach však zrejme začala médiám prekážať. Predminulý týždeň zverejnil zástupca šéfredaktora Trendu František Múčka článok, v ktorom oznámil, že etrend.sk sa „prirodzene začal brániť voči článkom, v ktorých autori volebného programu [SaS] promujú volebný program” a v rámci blogov zriadil samostatnú rubriku Politická aréna. Ani Sme.sk nezostalo pozadu a vyzvalo čitateľov, aby sa vyjadrili, či im prekážajú články na jeho internetovej titulke, ktoré slúžia politikom na naháňanie voličov. 
Výsledok je jasný už dnes. Ako pre .týždeň povedal Tomáš Bella: „Pre čitateľa pribudne možnosť jednoducho vyradiť z titulnej strany politické témy. Pravdepodobne pri prvej návšteve sa každého čitateľa spýtame, či chce pohľad s politikou, alebo bez, nebudeme teda nikomu žiadnu z týchto volieb vnucovať štandardným nastavením. Zatiaľ ešte nie je isté, od akého dátumu k tej zmene príde, záleží to aj na tom, ako rýchlo bude v najbližších týždňoch politiky pribúdať. Bude to však najneskôr začiatkom mája.“  
Podľa Bellu sa budú na vybrali.sme.sk považovať za politické dve kategórie textov: 1. čokoľvek, čo napíšu kandidáti alebo členovia strán a 2. články ktoréhokoľvek blogera, ktoré sa týkajú politiky v širšom zmysle, teda napríklad aj úvahy o ekonomike z politického pohľadu.
Reťaz, ktorá sa začína predsedovým článkom, pokračuje internetovou aktivitou rozvášnených straníkov a končí sa vysokou čítanosťou a publikovaním predsedovho textu na titulnej stránke Sme.sk,  sa tak môže pretrhnúť. Nebude to veľká škoda. 
Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia | Zobraziť
.posledné
.neprehliadnite