Výtvarníčka Yeon žije luxusný, ale prázdny život. Manžel ju ignoruje a ona nevie nájsť zmysel života. Z letargie ju preberie správa o Jinovi, odsúdencovi na smrť, ktorý sa vo väzení pokúsil o samovraždu.
Yeon si k mužovi vytvorí bizarné puto. Netradičný vzťah medzi Jinom a Yeon zmení ich životy. Známy kórejský režisér Kim Ki Duk nám v diele s názvom Dych opäť otvára dvere do svojho jedinečne krutého a zároveň poetického sveta. Nemožnosť nadýchnuť sa pre neho predstavuje stratu orientácie vo vlastnom živote i v sebe samom.
Príbeh sa, podobne ako väčšina ázijských filmových drám, nesústredí na dramatické konflikty alebo výrazné zvraty, ale na pomalé plynutie deja. Kim Ki Duk nachádza veľmi presné spôsoby obrazového vyjadrenia svojich režijných zámerov. Rozohráva originálnu hru farieb, svetla i veľavravných metaforických sekvencií. Mnohé motívy zároveň preberá zo svojich predošlých diel. Ide napríklad o symboliku ročných období z úspešného titulu Jar, leto, jeseň, zima... a jar alebo o motív odcudzenia z filmov Čas či 3-iron. Existencia prepojenia medzi režisérovým najnovším filmom a jeho ostatnou tvorbou rozširuje pole možných interpretácií. Dych hovorí o kultúrne univerzálnych témach spracovaných s neobvyklým citom pre výtvarnú a symbolickú rovinu filmu. Krásna ukážka ázijského filmového minimalizmu festival v Karlových Varoch očarila.
.lh
Yeon si k mužovi vytvorí bizarné puto. Netradičný vzťah medzi Jinom a Yeon zmení ich životy. Známy kórejský režisér Kim Ki Duk nám v diele s názvom Dych opäť otvára dvere do svojho jedinečne krutého a zároveň poetického sveta. Nemožnosť nadýchnuť sa pre neho predstavuje stratu orientácie vo vlastnom živote i v sebe samom.
Príbeh sa, podobne ako väčšina ázijských filmových drám, nesústredí na dramatické konflikty alebo výrazné zvraty, ale na pomalé plynutie deja. Kim Ki Duk nachádza veľmi presné spôsoby obrazového vyjadrenia svojich režijných zámerov. Rozohráva originálnu hru farieb, svetla i veľavravných metaforických sekvencií. Mnohé motívy zároveň preberá zo svojich predošlých diel. Ide napríklad o symboliku ročných období z úspešného titulu Jar, leto, jeseň, zima... a jar alebo o motív odcudzenia z filmov Čas či 3-iron. Existencia prepojenia medzi režisérovým najnovším filmom a jeho ostatnou tvorbou rozširuje pole možných interpretácií. Dych hovorí o kultúrne univerzálnych témach spracovaných s neobvyklým citom pre výtvarnú a symbolickú rovinu filmu. Krásna ukážka ázijského filmového minimalizmu festival v Karlových Varoch očarila.
.lh
Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.