Rovnako vystavanú naráciu má i Púštny kvet. Jeho hrdinka Waris Dirieová utiekla z kočovníckej osady uprostred africkej púšte do Londýna, kde sa pretĺkala, až si ju nakoniec všimol slávny fotograf a otvoril jej dvere k sláve v modelingu. Príbeh rozprávkového vzostupu dopĺňa obligátny ľúbostný motív, ktorý však nedostal dostatok priestoru, a tak vyznie značne rozpačito. Aj ďalšie dejové línie (Warisin vzťah s bratom; príbeh kamarátky, ktorá jej pomohla na ceste k úspechu), žiaľ, zostanú len načrtnuté a neukončené. Režisérka sa drží súčasného trendu v kinematografii, nerozpráva príbeh v chronologickom slede, ale postupne dopĺňa mozaiku príbehu informáciami z hrdinkinej minulosti. Ani formálne snímka nijako nevybočuje z radu populárnych filmov, využíva konvenčné vizuálne kódovanie – scény hrdinkinho triumfu sú zaliate svetlom, bolesť a utrpenie sa odohrávajú v temnote. Málo známa Liya Kebede dokáže postave Waris prepožičať potrebnú nevinnosť a odhodlanie, uveríme jej i bolesť, ktorú zakúsila. Film zaujme svojou politickou angažovanosťou, upozorňuje totiž na vážny problém ženskej obriezky. Snímka Púštny kvet ponúka tuctový, predvídateľný príbeh, ktorý nad pomyselný priemer dvíha len závažnosť spomínanej témy.
Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.