Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Mediár Eleny Akácsovej

.elena Akácsová .časopis .médiá

„To naozaj vyzerám a píšem ako *****, že si niekto môže myslieť, že s týmto typom reakcií nepočítam? Naozaj dnes už ľudia tak málo čítajú o histórii, že vôbec nechápu podstatu a alternatívy konania ľudí, ktorí chcú niečo meniť? Naozaj si myslíte, že človek ako ja si myslí, že si môže všetko kúpiť?“

Vulgarizmus v úvode vyhviezdičkoval automat na serveri, diakritiku a krátenie textu som spáchala ja. Autorom citátu je Patrik Tkáč, spolumajiteľ J&T. Je to reakcia vytrhnutá z diskusie pod blogom o Tatrách, ktorý začal písať na známom blogovisku denníka SME. 
Hádam len človek po niekoľkoročnej kóme by nevedel, že Patrik Tkáč v Tatrách podniká. Nie každý pozná detailne vlastnícke pozadie a prepojenia na Tatry Mountain Resorts, lyžiarske stredisko Jasná a luxusné tatranské hotely, ale tvrdiť, že robí svojmu tatranskému biznisu skrytú reklamu, je smiešne. Otvorenejšie už to hádam ani nejde. Napriek tomu chápem postoj prevádzkovateľa, ktorý ústami Karola Sudora pre Mediálne.sk povedal, že príspevok porušil kódex, a preto sa nezobrazuje na titulke.  
Samotný text o rodinnom víkende v Tatrách nie je žiadna štylistická ani informačná perla, hravo však zapadne do tamojšieho priemeru. Na rozdiel od diskutérov, ktorí sa na Patrika Tkáča okamžite vrhli, ja mu jeho tatranský (aj bratislavský, aj slovenský) lokálpatriotizmus verím. A chápem aj to odhodlanie urobiť pre Slovensko niečo, na čo bude môcť byť hrdý a čo žiadne peniaze ani nabúchané lamborgini nemôžu nahradiť. 
Najzaujímavejšie na blogu sú autorove bezprostredné reakcie v diskusii, nevyhýbajúce sa ani kontroverzným aktivitám jeho firmy. Odhliadnuc od nich, aj od ich dosť biednej gramatiky, mne sa ten blog zdá prínosný. V dnešnej voyerskej dobe nám dáva možnosť lepšie ako všetky smotánky a excluzivy dohromady nahliadnuť nielen do šatníka, garáže a spálne prominenta, ale rovno do jeho duše a spôsobu myslenia. Koho myšlienkové poryvy nezaujímajú, môže sa tešiť na avizované texty o druhom pilieri aj o tom, že čajom po dve eurá sa nedá zbohatnúť. Prípadne o nich polemizovať v diskusii. Alebo si len tak, beztrestne, kopnúť. 
Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia | Zobraziť
.posledné
.neprehliadnite