Jojka spolu s Primou začali hľadať po našich krajoch talenty v licencovanom formáte Česko Slovensko má talent a Markíza s Novou prišli s vlastným, neveľmi odlišným odvarom Talentmániou. Markíza prekvapila skorším začiatkom a takmer hodinou vysielania bez reklamnej pauzy, stavila na nákladný živý prenos plný komparzistov, na sebavedomého moderátora Leoša Mareša a obľúbených porotcov. Získala náskok. Jojka sa nezľakla, príliš neexperimentovala a urobila dobre. Držala sa formátu ako kliešť, dvojica moderátorov Martin Pyco Rausch a Jakub Prachař si spolu sadla. Diváci divoko prepínali, postupne však v Česku aj na Slovensku sledovalo záver viac divákov na Jojke a Prime. Nič však nie je vyhraté. Markíza s Novou zvolili čudesnú taktiku, odvysielať čo najviac pokračovaní v priebehu týždňa, čím nepochybne získajú ich účinkujúci viac času na zaujatie a konkurenti budú musieť počítať s unaveným divákom, zahlteným rovnakým programom. Na samotné talenty a ich srdcervúce príbehy sa príliš spoliehať nedá, aj okukané celebrity v porote majú svoje zabávačské limity.
Staré marketingové pravidlo hovorí, že trhový líder by mal udávať smer a nemal by väčšou silou prebíjať to, čo robí konkurencia, šliapajúca mu na päty. Ďalšie pravidlo hovorí, že ťažko prebiješ lídra jeho najsilnejšími zbraňami a dobiehaním toho, v čom už je on silnejší. Lepšie, ľahšie a aj menej nákladné je ponúknuť niečo nové a iné, a to v oboch prípadoch. Jojka sa toho kedysi držala, bola „viditeľne iná“ a vychádzalo jej to.
Jeseň u nás i u susedov bude talentmi presýtená na povracanie, a také bude aj víťazstvo v tomto nezmyselnom súboji. Kde sa dvaja bijú, zvykne vyhrávať tretí. Nedala by som ruku do ohňa, že STV po pár týždňoch pohotovo nezakontruje nejakým Drišľakom.
Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.