Modelov je veľa a rôznych, ale keď človek číta tie rozhovory a články, podozrivo často sa tam objavuje jedno slovo – golf. Pritom nie tak dávno, bol tento šport považovaný skôr za mužskú zábavku, pri ktorej sa viac ako šport robí biznis či utužujú obchodné vzťahy. Klubový golfový život bol podľa znalcov aj u nás dlho motivovaný skôr záujmom „stretávať sa pri golfe“ ako podávať športové výkony. Pri golfe sa utvárali väzby, ktoré boli pre ľudí v biznise často kľúčové. Niektoré firmy preto svojich manažérov priamo motivovali, aby sa venovali golfu, a samy ich prihlasovali do kurzov, ako napríklad „Obchodná komunikácia na golfovom ihrisku“.
Ani ženy, ktoré chceli robiť kariéru, sa tomuto trendu nevyhli. Mnohé však golfu postupne prepadli a dnes ho hrávajú s pôžitkom. Medzi veľké milovníčky golfu patrí Simona Bubánová, šéfka veľkej reklamnej agentúry. K špičkovým hráčkam golfu patrí aj Mária Hurajová, ktorá je vo vedení Burzy cenných papierov. Aj súčasná generálna riaditeľka Heinekenu na Slovensku Door Plantengová sa venuje golfu, ktorý je vraj pre ňu výzvou. Aj členka manažmentu firmy Orange Andrea Cocherová je veľká milovníčka golfu. Elvíra Chadimová, jedna z prvých súkromných podnikateliek na Slovensku, zas založila súkromné gymnázium, špecializované na výučbu golfu. Aj najvyššia manažérka v Česku – šéfka Vodafonu Muriel Anton sa priznala k tomu, že síce miluje lyžovanie, ale po tom, čo prišla z Kanady do Česka sa venuje aj golfu, lebo je to veľmi „sociálna“ hra, čím trošku naznačila, že vysoký manažér v strednej Európe sa už dnes potrebuje občas objaviť v golfovom klube.
Pri žiadnom výbere kandidáta do vysokej funkcie sa medzi požiadavkami neobjaví láska ku golfu, ale keď sa už človek ocitne vo svete veľkého biznisu – či už je to žena, alebo muž – s golfom sa zrejme postretne. A ak má šťastie, tak ho to začne aj naozaj baviť.
Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.