Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

.týždeň na iPade

.časopis .téma

Rozhovor s Róbertom Mindžákom, kreatívnym riaditeľom firmy Monogram, ktorá pripravuje iPadovú verziu tlačeného vydania .týždňa.

.ako to vyzerá s predajom iPadov na Slovensku?
iPad je fenomén, ktorý spôsobil vlnu silného nákupného ošiaľu na celom svete. Žiaľ, Slovensko sa do tejto vlny dostáva až v týchto dňoch, a to vďaka spusteniu oficiálneho predaja v Českej republike. Mnohí lokálni predajcovia spotrebnej elektroniky tak umožňujú predaj iPadov už aj pre našich domácich klientov. 
.vaša firma vyvinula softvér na prípravu iPadových vydaní novín a časopisov. Čo tento softvér vlastne robí?
Digitálne publikovanie novín alebo časopisov sa doteraz týkalo hlavne veľkých vydavateľských domov.  Naším cieľom je sprístupnenie publikačných nástrojov aj pre malé vydavateľstvá alebo jednotlivcov. Vydavatelia môžu vychádzať zo svojich tlačových PDF vydaní, ktoré náš systém rozloží do jednotlivých obrázkov, textov a XML dát. Následná práca sa deje v prostredí Coverpage Publisher, kde redaktor dopĺňa multimediálny obsah, fotogalérie, videá alebo audio súbory, odkazy na web alebo časti v dokumente a pod. Po doplnení tejto interaktívnej vrstvy a finálnom preusporiadaní strán jednoducho publikuje svoje digitálne vydanie. 
.iPadové vydanie však zrejme nemá byť len prenesením tlačeného vydania na inú platformu. Čo všetko umožňuje iPad pridať ako bonus k tlačenému vydaniu?
Bonus digitálneho vydania vychádza už len z toho faktu, že tieto tabletové zariadenia sú plne multimediálne a prinášajú čitateľovi úplne nový interaktívny zážitok. Skutočnosť, že samotný obsah prezeráte rukami, dotýkate sa ho a otáčate, núti tvorcu rozmýšlať, ako spraviť ten časopis ešte pútavejším. Príprava obsahu zo strany redakcie je tak zaujímavejšia a viac orientovaná na využitie špecifík koncového zariadenia. V konečnom dôsledku si treba uvedomiť, že obsah nečítate, ale že sa ho naozaj doslova dotýkate. Inšpirácia a spôsob, ako sa tejto výzvy chytiť, je už na redakciách. Naše riešenie MONOGRAM CoverPage im v tom, samozrejme, pomáha.
.predpokladám, že digitálne vydanie umožňuje aj pružné dopĺňanie obsahu.
Áno, druhou líniou tvorby obsahu je denníkové alebo novinové vydanie v kontexte častého prísunu nových informácii. V tomto modeli ponúkame vydavateľstvám komplexnejšie riešenie, prepojené s tvorbou a šírením obsahu už v samotnej redakcii. Vydavateľstvám pomáhame aj s reorganizáciou štruktúry a prepojením redakcie tlačeného média s internetovou časťou redakcie. Tak je zabezpečená pripravenosť redakcie distribuovať obsah systematicky a s väčšou kontrolou. Obsah na iPadoch je pre vydavateľov ďalším distribučným kanálom a je rozumné to vedieť koordinovať. 
.viete uviesť nejaké konkrétne príklady toho, čo prinášajú navyše oproti tlačeným vydaniam niektoré svetové noviny a časopisy?
Svetové tituly prinášajú obsah spôsobom, ako som ho opisoval vyššie. V niektorých prípadoch sa navyše snažia priniesť v špecialnych projektoch a vydaniach úplne samostatne pripravený a zalomený obsah. Ako príklady by som mohol spomenúť PROJECT Richarda Bransona, alebo legendárny WIRED. Ale na iPade sú dnes prakticky všetci veľkí hráči: WallStreet Journal, Times, US Today a od nového roka už aj slovenský .týždeň. 
.ak tomu dobre rozumiem, iPadové vydanie poskytuje nové možnosti aj pre inzerentov, napríklad už len možnosťou kombinácie statickej reklamy z časopisu a televízneho spotu.
Áno, presne. Treba si však uvedomiť, že multimediálna produkcia, reklamné spoty inzerentov, interaktívne členenie obsahu – to všetko je zatiaľ v rovine skúšania, čo všetko čitateľ a koncové zariadenie znesie. Treba si uvedomiť, že jedno také vydanie može čitateľa stáť až 300 Mb priestoru na disku. Ale nástroje CoverPage sú tvorené kreatívnymi ľudmi a veríme, že hlavne pre kreatívnych ľudí. Pripraviť inzerciu nového typu, to chce určite klienta a agentúru, ktorí majú trochu odvahu.
Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia | Zobraziť
.posledné
.neprehliadnite