Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

RED

.juraj Malíček .časopis .film

Film Red, ktorého dlhokánsky slovenský distribučný názov napovedá, že do kina tu chodia síce gramotní diváci, ale inak viac-menej blbci, je nádherným príkladom dobrého filmu. A ono dobré pokojne môžeme čítať ako DOBRÉ – odkazujúce k DOBRU, ako k metafyzickej morálnej kvalite.

Film, čo generuje pocit dobra nie priamo z videného, ale z atmosféry, ktorou je to videné predchnuté. Red nie je filmom podľa komiksu, komiks poslúžil len ako námet. Je to pastiš, podobne ako Moulin Rouge či Jednotka príliš rýchleho nasadenia, je filmom oslavným, ktorý predpokladá diváka znalého kontextu, milujúceho tú poetiku tak veľmi, že si z nej dokáže robiť žarty bez toho, aby sa zlomyseľne vysmieval. Základom je špionážny milostný román miešajúci bondovky s Jane Austenovou. Vlastné je mu zveličenie, napätie a rovnako silný romantický motív. Je to jednoducho o špiónoch a o láske. Bruce Willis, Morgan Freeman, John Malkovich, Helen Mirrenová sú nádherní ako herci a sú nádherní v postavách, ktoré milujú. Helen Mirrenová, šesťdesiatpäťročná dáma, ktorá stvárnila britskú kráľovnú Alžbetu spôsobom, k akému v dejinách kinematografie možno prirovnať len Orsona Wellsa v Občanovi Kanovi a Marlona Branda v Krstnom otcovi, strieľa v Red v úlohe exšpiónky zo snajperskej pušky tak prirodzene a s chuťou, akoby pila Earl Grey. Jej výkon je VEĽKÝ a nič viac k filmu písať netreba. 
Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia | Zobraziť
.posledné
.neprehliadnite