Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Mrzí ma to

.martin Hanus .jozef Majchrák .časopis .rozhovor

Ohlásil revolúciu, ktorá má zmeniť políciu na nepoznanie, ale odkedy je policajným prezidentom, čelí mediálnej kritike, akú vo vrcholových funkciách ešte nezažil. Hovorí, že kauzy financovania Smeru a SDKÚ sú pre políciu naďalej dôležité. Jaroslav Spišiak.

.keď ste boli ešte v časoch Dzurindových vlád policajným viceprezidentom, požívali ste obrovskú dôveru verejnosti, akú nemal pred vami nikdy žiadny policajt. Teraz je to inak: každá veľká akcia polície pod vaším vedením čelí novinárskej kritike, a aj vy ako osoba ste spochybňovaný. Už ste si zvykli na nový pocit?
Pre mňa to zase nie je až taký nový pocit, pretože už ku koncu mojej kariéry viceprezidenta, najmä v rokoch 2005 až 2006, sa môj mediálny obraz zhoršoval. Teraz to vlastne len pokračuje tam, kde sa to vtedy skončilo.

.čím si tú zmenu vysvetľujete?
Keď som asi pred 10 rokmi prišiel do vedenia polície, novinári sa na prvých tlačových konferenciách pýtali, či moje predstavy nie sú len fantáziami. Postupne sa teórie o boji s organizovanou kriminalitou potvrdzovali aj v realite. Čím boli zásahy do organizovaného zločinu radikálnejšie, tým väčšmi sa vytváral negatívny obraz.

.akoby ste teraz hovorili, že za rastúcou kritikou vašej práce je organizovaný zločin.
Asi je to tak, inak si to neviem vysvetliť.

.nevieme si predstaviť, že voči vám a niektorým akciám by tak kritickí novinári písali preto, že sú pod vplyvom akýchsi zlých mužov v pozadí.
Nechcem sa nad tým zamýšľať, len vám odpovedám na otázku, ako sa to reálne vyvíjalo. Predstavili sme plány boja s organizovaným zločinom, ktorým sa najskôr mnohí smiali. Tie plány sa potom začali deň za dňom napĺňať a je zaujímavé, že čím viac sa napĺňali, tým horší bol môj verejný imidž. To je fakt. A teraz, keď som nastúpil ako policajný prezident, už nikto na nič nečakal a spustilo sa to proti mne hneď.

.nie je to skôr dané tým, že v posledných rokoch ovládol spoločnosť morálny marazmus, keď nikto nedúfa v spravodlivosť, nikto neverí nikomu, a teda ani vám?
Mrzí ma to.

.atmosféra v spoločnosti či nedôvera voči vám?
Všetko dohromady. Je pravda, že za  uplynulé štyri roky sa veľa zmenilo. Ľudia nadobudli pocit, že sa poľavilo v boji s organizovaným zločinom a nič sa nedeje. Pre mňa je zaujímavé, že ak som po mojom nástupe poodvolával ľudí, ktorí boli zodpovední za ničnerobenie a na ich miesto som dosadil policajtov, ktorí boli už v minulosti pozitívne vnímaní, tak to niektoré médiá vyhlasujú za decimovanie policajného zboru. Nechápem to.

.spomínaný marazmus sa však opiera aj o realitu. Posledný rok sa nehovorí o ničom viac ako o financovaní dvoch najsilnejších politických strán. Po vašom príchode mnohí verili, že sa vyšetrovanie oboch káuz posunie. Policajné vyšetrovanie Smeru síce zastavil špeciálny prokurátor, ale prípad dnes vládnej SDKÚ uzavrela vaša vyšetrovateľka s tým, že sa nič nedokázalo. Jednoducho, či je vo vedení polície Packa, alebo Spišiak, nič sa nemení.
(Ticho.) Mení sa však veľa. Mnohé sa nedá zmeniť z minúty na minútu ani behom pár mesiacov. Ale zmenila sa jedna zásadná vec: nikto z mojich podriadených nebol dosadený na základe politických či lobistických dohôd. Všetkých som dosadil osobne bez toho, aby mi niekto našepkával. Títo ľudia teda nie sú nikomu nič dlžní. To tu ešte nikdy nebolo. Nikto si to však poriadne nevšimol, namiesto toho sa tu dnes rieši, či policajní funkcionári odpísali kedysi diplomovky. Aj najmenšia aférka dnes slúži na spochybnenie celej polície.

.zabudnime teraz na aférky. Financovanie SDKÚ a Smeru sú veľmi vážne prípady, ktoré odišli do stratena. Pritom málokto verí, že išlo iba o nafúknuté škandály.
To, čo sa zdá úplne jednoznačné vám aj verejnosti či v politickej rovine, je úplne v inej polohe, keď to musíte podložiť dôkazmi. Vyšetrovateľ nemôže konať len na základe intuície z dôvodu, že je to politicky žiaduce. V jednom prípade (Smeru – pozn. red.) vyšetrovateľ konal, ale prokurátor mal iný názor. V druhom prípade (SDKÚ – pozn. red.) dospel k záveru, že to nie je podložené dôkazmi a prokurátor sa s tým stotožnil. To je zatiaľ celé. Neznamená to však, že v budúcnosti sa v súvislosti s financovaním nejakej politickej strany nepodarí niečo preukázať.

.boli ste oboznámený so spisom vašej vyšetrovateľky, ktorá ukončila preverovanie SDKÚ?
Nie, pretože nie som vyšetrovateľ ani šéf vyšetrovateľov.

.ale zrejme môžete garantovať, že vyšetrovateľka nepodliehala žiadnym vonkajším tlakom...
Garantujem, že v prvom ani v druhom prípade neboli vyvíjané tlaky a rozhodnutie bolo plne zákonné.

.môžete garantovať, že bolo nielen formálne zákonné, ale aj kvalitné?
To musí predovšetkým garantovať šéf príslušnej vyšetrovateľky. Osobne som presvedčený, že urobila všetko pre to, aby objektívne rozhodla. Viete, my nikdy nepodľahneme spoločenskej objednávke. Nejde o to, aby policajti niekoho obvinili, mali chvíľu pokoj, užívali si slávu a aby následne pred súdmi celý prípad zhorel pre nedostatok dôkazov.

.opýtame sa inak: polícia prípad SDKÚ uzavrela okrem iného s tým, že strana splatila všetky pôžičky. Kľúčové však nie sú splátky, ale to, či sa kampane SDKÚ financovali cez čierne príjmy z privatizácie, ktoré mohli končiť na účtoch schránkových firiem. Viete to vylúčiť?
Ani v jednom prípade sa nevyvrátili pochybnosti občanov. Zároveň nebol zmarený ďalší postup vo vyšetrovaní. Ak sa podarí získať nové informácie, v jednom aj druhom prípade sa môže pokračovať.

.policajti to teda ďalej operatívne preverujú?
Samozrejme.

.prečo je také ťažké vyšetrovať tieto stranícke kauzy? Za posledných 20 rokov sa nič nedokázalo...
Verte mi, že všetci zainteresovaní policajti by boli najradšej, keby mohli niečo naozaj preukázať. Lenže my môžeme použiť len trestno-procesné inštrumenty. Ak sa však v tejto oblasti dialo v minulosti niečo nečisté, páchatelia vedeli, ako postupovať, aby trestnoprocesné získavanie dôkazov bolo čo najkomplikovanejšie, respektíve nemožné.

.ak hovoríte, že policajti ďalej obe kauzy operatívne preverujú, prečo v prípade SDKÚ sami uznesením uzavreli vyšetrovanie?
Podľa zákona je možné ďalej vyšetrovať na základe operatívnopátracích prostriedkov. Je to iná kompetencia policajného zboru.

.keď vyšetrovateľ niečo uzavrel, zrejme začína pracovať na ďalšom prípade, nie?
Váš predpoklad je nesprávny. V realite to vyzerá tak, že každý trestný spis musí byť vedený podľa trestného poriadku, nesmie byť umelo naťahovaný, pretože by došlo k procesným pochybeniam. Každý úkon musí byť neodkladný a okamžitý. Ak teda v zmysle zákona bolo v danom čase vykonané všetko, čo sa vykonať dalo, nemôžete to naťahovať ďalšie roky, ale musíte to ukončiť. V takom prípade to polícia síce trestnoprocesne ukončí, ale podľa zákona môže s pomocou operatívnopátracích prostriedkov získavať ďalšie informácie, ktoré predtým neexistovali. Ak sa to podarí, vyšetrovateľ môže celú vec v kontexte nových dôkazov opätovne zvážiť.

.máme to teda chápať tak, že ak vyšetrovateľ trestnoprocesne prípad uzavrie, nadriadený mu môže dať pokyn, aby sa tomu ďalej operatívne venoval?
Je to trochu inak. Keď to vyšetrovateľ trestnoprocesne uzavrie, on sám už v tej veci nekoná. Koná až po tom, čo mu operatívni pracovníci, teda kriminálka, poskytnú nové informácie.

.je to dnes tak, že týmto operatívcom je umožnené, aby ďalej v týchto kauzách zbierali informácie?
Ale tu vôbec nejde o to, či im je to umožnené, veď to je ich priorita.   Sú to predsa dôležité kauzy, ktoré je potrebné preveriť, ak vyjdú najavo nové okolnosti, ktoré neboli predmetom trestného stíhania. Potom budeme môcť povedať, či to tak bolo, alebo to tak nebolo.

.prejdime k ďalšiemu prípadu, ktorý spoločnosť traumatizuje už piaty rok. Minister vnútra Daniel Lipšic ešte v lete oznámil, že dá inšpekcii preveriť, či polícia nepochybila pri vyšetrovaní útoku na Hedvigu Malinovú. Viete o záveroch tejto inšpekcie?
Inšpekcia je úrad ministerstva, ktorý nepatrí do mojej pôsobnosti. Nevidel som zatiaľ žiadne výstupy o pochybeniach policajtov.

.ako policajný prezident ste nepreverovali vyšetrovateľov z rokov 2006 - 2007?
Momentálne sa nemám k čomu vracať. Ako sa mám k tomu vrátiť?

.minimálne by ste si mohli zanalyzovať, ako vtedy postupovali vaši súčasní podriadení.
Keby som teraz prijal akékoľvek opatrenia v tejto kauze, vyzeralo by to, že marím úkony, ktoré majú viesť k rozuzleniu. Celý prípad má dnes pod kontrolou Generálna prokuratúra, má zodpovedné tímy, neurobím preto žiadny krok, ktorý by mohla jedna alebo druhá strana napadnúť.

.aj z tohto vyplýva, že pre vašu prácu je nevyhnutné, v akom stave sa nachádza prokuratúra. Sledujete súčasnú voľbu nového generálneho prokurátora s napätím?
Samozrejme. (Ticho.) A dúfam, že to sleduje každý občan tejto republiky, lebo je to kľúčová udalosť v krajine vzhľadom na kompetencie, ktoré má k dispozícii generálny prokurátor. Z pohľadu trestnoprocesných úkonov je to najdôležitejšia udalosť, ktorá sa práve na Slovensku rieši. Od tohto nie je nič dôležitejšie.

.čo hovoríte tomu, čo sa dialo na sklonku minulého roku v parlamente?
Nebudem to komentovať.

.aký je váš odborný názor na to, ako fungovala prokuratúra pod Trnkovým vedením?
Mám aj názor na to, ako fungovala predtým. Boli aj dobré veci, ktoré riešili, boli aj veci, ktoré sme my cítili trochu inak.

.je podľa vás dobré, že generálny prokurátor má dnes v porovnaní s inými krajinami veľmi silné kompetencie?
Závisí to od uhla pohľadu. V niektorých prípadoch obzvlášť nebezpečných zločineckých štruktúr bolo dobré, keď generálny prokurátor mohol zasiahnuť, pretože sme vedeli, že okresný či krajský prokurátor by rozhodol inak než by sme všetci očakávali. Vlastne aj na základe toho sme začali boj s ťažkým zločinom. Aj miestnym prokurátorom sme tým odľahčili stres, keďže sme vedeli, že ten miestny nebude vedieť rozhodnúť, hoci naopak vždy rozhodoval spravodlivo a objektívne, keď išlo o prípad, ktorý mu bol pridelený z iného rajóna. Z tohto uhla pohľadu je dobré, ak má generálny prokurátor veľké kompetencie a dá sa naňho spoľahnúť.

.problém je v tom, že to potom celé stojí a padá na jednej osobe.
Iste, je tu riziko. Záleží teda na tom...
...kto je generálny prokurátor...
...záleží na tom, ako tento generálny prokurátor využíva svoje kompetencie v prospech spoločnosti. Keby spoločnosť fungovala tak, že každý robí to, čo sa od neho očakáva, tieto silné kompetencie by boli zbytočné. Ale nie každý je čestný, spravodlivý a oddaný veci, aj preto je podľa mňa v tejto chvíli dobré, ak je možné veci ovplyvniť zhora.

.teda by ste nesúhlasili s obmedzením kompetencií generálneho prokurátora, čo prezentuje Jozef Čentéš, hlavný protikandidát Dobroslava Trnku?
Ak sa nastaví systém tak, ako to teraz robíme na polícii, teda aby bol samokontrolovateľný, vôbec nie je potrebné, aby v čele stála silná osoba. Aj pre prokuratúru by bol ideálny systém bez možnosti autokratického riadenia.

.ale v tejto chvíli si želáte v čele prokuratúry silného a osvieteného človeka...
Podľa toho, ako dnes poznám situáciu organizovaného zločinu, jeho štruktúru, nelegálne aktivity a jeho kontakty, by bolo kvôli vyčisteniu terénu vhodné, aby generálny prokurátor disponoval silnými kompetenciami.

.polícia začala minulý rok preverovať okolnosti tajnej voľby generálneho prokurátora. Je tam cítiť vplyv organizovaného zločinu?
Nebudem sa k tomu vyjadrovať, pretože takými či onakými odpoveďami by som mohol navodiť atmosféru, ktorá by bola spoločensky nežiaduca.  

.ale polícia to ešte stále preveruje?
Nepoznám trestnoprocesné detaily, poviem len toľko, že sme začali konať na základe mediálnych vystúpení politikov, ktorí poukazovali na možnosť korupcie.

.prejdime k policajnej reforme, ktorú ste označili za revolučnú. Kedy sa prejavia prvé výsledky tejto revolúcie?
Osobne by som bol najradšej, keby to fungovalo naostro okamžite. Najskôr sme však pristúpili na skúšobnú prevádzku, aby policajti na sebe skúsili, či novému systému zodpovedajú, alebo nie.

.skúšobné obdobie sa už začalo?
Áno.

.čo to znamená pre políciu?
Doteraz nebolo presne definované, na čo tá-ktorá policajná funkcia slúži, fungovalo to na základe obyčajov či dávnych spomienok. Neexistoval však opis roly jednotlivých funkcií, na čo je hliadkový policajt, dopravný policajt a podobne. Ani samotní policajti to vždy nevedeli. Teraz sa im presne povedalo, na čo sú určení a za čo budú hodnotení. Výsledok práce hliadkových policajtov má byť to, že na uliciach nebude páchaná trestná činnosť. Výsledkom práce dopravných policajtov má byť to, že na danom úseku nebudú dopravné nehody. Výsledkom práce operatívcov má byť získavanie relevantných informácií a vyšetrovateľ má vyšetrovať prípady a obviňovať páchateľov. Už nás nebude zaujímať, kto koľko pokút uložil a koľko spravil všelijakých úkonov. Každý sa sám ako normálny svojprávny človek rozhodne, čo má robiť, aby dosiahol presne definované ciele – ak vie, že na danej ulici sa nesmie spáchať zločin, tak vie, že sa má pohybovať v teréne a neskrývať sa kdesi.

.keď sa hovorilo o školskej reforme, tak zopár percent učiteľov túžilo po zmene, väčšina bola ochotná sa prispôsobiť, no potom bola malá skupina, ktorá bola ostro proti. Je to podobné aj v polícii?
Podľa teórie manažmentu zmien, ktorú som študoval vo Veľkej Británii, platí, že okamžite pochopí zmenu v činnosti štruktúry sedem až osem percent členov tímu. Potom existuje ďalších sedem až osem percent na druhej strane, ktorí zmeny nikdy nepochopia a budú ich sabotovať. Oni možno aj tušia, že tie zmeny sú nevyhnutné, ale vedia, že na nich osobne dopadnú negatívne. Prídu o funkcie, zníži sa im plat a podobne. Tá masa medzi týmito dvoma skupinami sa rozdelí približne na dve polovice. Jedna si postupne povie, že to boli dobré zmeny, druhá k tomu nikdy nedospeje. Neostane im však nič iné, len ich prijať, hoci budú vždy s nostalgiou spomínať na starý systém.  Takto to jednoducho je.

.čo pre vás z tohto poznania vyplýva?
Mojou prioritou bolo najskôr nájsť tých sedem-osem percent členov, ktorí tie zmeny hneď pochopia. Preto som musel vymeniť rozhodujúcich šéfov. Teraz záleží na nich a na mne, aby sme čo najviac skrátili čas, kedy si tie zmeny osvojí aj tá polovica policajtov. To je jediná vec, ktorú môžeme ovplyvniť. Skrátiť ten čas.

.ako to chcete docieliť?
Chodím teraz veľa do terénu. Aj preto som súhlasil so všetkými rozhovormi s médiami, ktoré o to prejavili záujem. Chcem tie zmeny čo najviac prezentovať a vysvetľovať. Dôležité je zároveň čo najskôr identifikovať aj tých sedem, osem percent sabotérov. Na tých bude treba vplývať a ak to nepôjde inak, tak ich aj vyradiť zo systému.

.vašu reformu podporili aj policajné odbory, ktoré zvyčajne bývali kritické k akýmkoľvek hlbším zmenám. Ako sa vám to podarilo?
Hneď po nástupe do funkcie som sa stretol so šéfom policajných odborov a povedal som mu, že toto chcem zaviesť. Bez ohľadu na to, či ma budú podporovať, alebo nie. On mi na to povedal, že ak chcem presadiť to, čo som mu povedal, tak ma budú podporovať všade, kde to budem potrebovať.

.je to pre vás významný spojenec?
Samozrejme. Môžu významne pomôcť práve v spomínanom skracovaní času.  Táto reforma je pre tých policajtov, ktorí chcú niečo dosiahnuť. Proti tomu odbory nemajú nič. Oni už navyše dlhodobo žiadali prerozdelenie osobných príplatkov v prospech tých, ktorí robia. Dôležité pre nich je aj to, že sme likvidovali riadiace pozície a vytvárali pozície vo výkone. Takto sme vytvorili viac ako 1 700 pozícií v poriadkovej polícii priamo vo výkone. To sa tu doteraz nikdy nepodarilo. Celý takto vytvorený systém bude navyše lacnejší o 19,5 milióna eur ročne.

.čím sa to zlacní?
Tým, že je menej funkcionárov a viac radových policajtov. Zrušili sme riadiace tabuľky a vytvorili sme hliadkových policajtov. Riadiaca tabuľka je deviatka, hliadková je dvojka. Ten, čo bol v deviatke, nepôjde robiť hliadkového policajta. Radšej odíde do civilu.

.aký je dnes podiel tých kancelárskych policajtov oproti policajtom vo výkone?
Ani neviem, ani to nehrá žiadnu rolu. Nestačí vám, že sme pretransformovali viac ako 1 700 miest? Bol som bol úplne nadšený z toho, čo sa nám podarilo. Doteraz vždy, keď bola reorganizácia, tak sa vytvárali skôr šéfovské miesta. Každých päť ľudí muselo mať šéfa. Teraz ideme presne opačne. O to väčšiu nevôľu to vyvoláva. Keď zrušíte miesto mladému hliadkovému policajtovi, tak ten sa nemá ísť kam sťažovať. Skúste to urobiť plukovníkovi, ktorý je v polícii dvadsať rokov.

.odborári vám aj to odsúhlasili?
Presne toto sa im páčilo najviac.

.prečo?
Lebo zastupujú radových policajtov.

.časť verejnosti kriticky vníma systém sociálneho zabezpečenia policajtov. Prečo sa týka aj vyslovených úradníkov, ktorí vydávajú, napríklad, občianske preukaz?
Aj policajt, ktorý je v kancelárii, je pod prísahou, že musí chrániť životy či majetky občanov. Vy nemusíte, ale on, keď na to príde, musí. Policajt však na rozdiel od iných povolaní nemôže mať žiadne iné príjmy, nemôže podnikať, nemôže sa politicky angažovať. Navyše, ten policajt, ktorý robí v kancelárii, má  nižší plat ako ten vo výkone, neberie ani rizikové príplatky. Takže aj jeho výsluhový dôchodok sa ráta z menšej sumy a je teda nižší.

.ľudia však vnímajú, že často napríklad tridsaťpäť roční policajti odídu,  berú výsluhový dôchodok a popri tom veselo podnikajú. Jednoducho kalkulujú so štedrosťou systému.
Áno, je smutné, že časť policajtov tento systém zneužíva a stavia tých ostatných do zlého svetla. Pripravujeme aj návrhy, aby sa ten systém nedal vôbec zneužívať.

.čo konkrétne chcete meniť?
Teraz vám nebudem nič hovoriť, lebo vy niečo napíšete a všetci policajti zabudnú na reformy a budú riešiť len dôchodky.

.bude sa to riešiť ešte v tomto volebnom období?
Viete, čo je mojou prioritou? Dosiahnuť stav, aby občania boli s políciou spokojní. Aby videli, že je viac policajtov na ulici, že sa znižuje kriminalita, že sme imúnni proti politickým tlakom, že pracujeme a nechodíme sa ukazovať na bály. Iba tak sa nám podarí docieliť to, že ak politici v panike z rozpočtových dier siahnu na naše sociálne zabezpečenie, tak to nebudú môcť urobiť, pretože im občania povedia: nerobte to, kto nás bude chrániť, keď všetci z polície odídu?

.pamätá vaša reforma aj na možné triky, keď si policajti v nejakom rajóne povedia, že budú napríklad odhovárať občanov od toho, aby nahlasovali trestné činy?  Štatisticky to potom bude vyzerať tak, že pracujú vzorne.
Súčasťou hodnotenia je aj jedno dôležité kritérium. Kto skreslí údaje, bude okamžite vyhodnotený ako neuspokojivý. Môže mať najlepšie výsledky zo všetkých. Ak sa však preukáže, že napíše zlé čísla, že prehovára ľudí, aby nenahlásili trestné činy, v tom momente v policajnom zbore skončí. Je to na nich, či im to stojí za to. V každom prípade budem mediálne vyzývať ľudí, aby okamžite podali sťažnosť na policajta, ak sa s niečím takým stretnú. Sťažnosti budeme dôsledne preverovať.

.minister vnútra ohlásil, že do oblastí, kde sa pácha veľa trestných činov, čo sa deje často najmä v obciach s vysokou koncentráciou Rómov, príde viac policajtov. Konzultoval to s vami?  
Konzultovali sme, čo sme s touto problematikou schopní urobiť. Tam, kde sa kradne, budeme strážiť, aby sa nekradlo. Ak budú kradnúť Rómovia, budeme strážiť Rómov. Nie je nad tým čo špekulovať. Aby sme to mohli robiť, musíme mať v teréne viac policajtov. Keďže sme vedeli vytvoriť viac miest pre poriadkovú políciu, prerozdelili sme ich tak, aby išli tam, kde sú najpotrebnejší.

.viacerí starostovia na východe Slovenska vaše kroky ocenia, ale tiež tvrdia, že sa musí zmeniť aj legislatíva. Veľká časť páchateľov tohto typu kriminality nie je totiž trestne stíhateľná. Napríklad pre ich nízky vek.
Chceme byť na týchto miestach prítomní s takými silami, aby si nikto ani netrúfol páchať trestnú činnosť. Aj dieťa môžete zastaviť a povedať mu, že nemá liezť do cudzej záhrady.

.v parlamente je momentálne návrh, ktorý má zamedziť tomu, aby v bezpečnostných zložkách štátu pracovali ľudia, ktorí popri slovenskom občianstve požiadajú aj o maďarské občianstvo. Váš názor?  
Ako môže byť cudzí štátny občan v štátnom orgáne nášho štátu?

.z titulu svojej funkcie zápasíte so zločinom, v poslednom čase zápasíte aj s médiami, ktoré vidia veci inak, takisto zápasíte aj s niektorými bezpečnostnými analytikmi. Nie je riziko, že človek, ktorý žije v takomto nepriateľskom svete, podľahne pocitu, že je jediný spravodlivý?
Nie, pretože počúvam  aj názory iných ľudí a snažím sa analyzovať, či náhodou nie sú lepšie. Tak to bolo aj s pánom Šátekom, keď on tvrdil jedno a ja niečo iné. Rozmýšľal som, či náhodou nemá pravdu. Preto som chcel, aby každý z nás predložil svoju analýzu. On na rozdiel od nás žiadnu analýzu nevypracoval. Jeho jediným argumentom, prečo by malo byť podľa neho, bolo tvrdenie, že Spišiak sa tomu nerozumie. Toto mi povedal minister vnútra, ktorého som sa pýtal, ako pán Šátek obhajuje svoje názory.

.máte vo svojom okolí človeka, ktorý by bol voči vám dostatočne kritický?
(Ticho.) Mám.

.manželka?
Áno.

 
Jaroslav Spišiak (47)
Študoval na Akadémii policajného zboru a Chemicko-technologickej fakulte, od roku 1998 pôsobil ako okresný riaditeľ polície v Dunajskej Strede, kde dosiahol výrazné úspechy v boji s miestnou mafiou. Od roku 2001 do roku 2006 bol viceprezidentom policajného zboru. Po voľbách roku 2006 odišiel do civilu, pracoval ako bezpečnostný expert v Slovnafte. Po voľbách v júni roku 2010 sa stal prezidentom policajného zboru. Je ženatý, má dve deti.
Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia | Zobraziť
.posledné
.neprehliadnite