Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Popcorn Jura Malíčka

.juraj Malíček .časopis .lifestyle

Človek nepotrebuje doktorát z filozofie, aby pochopil, že skutočnosť a jej sprostredkovaný obraz nie sú rovnaké. Veci sa majú tak a tak, nevieme ako presne, ale všetkým nám je jasné, že inak, ako sú nám ukázané, povedzme v telke, ale platí to nielen tam.

Čierna nie je čierna, ale v lepšom prípade tmavosivá, v horšom pokojne biela, úpadok je spomalený rast, a aby to pochopil aj ten najpomalší (nenapíšeme priamo hlupák, lebo tiež hráme tú hru) všetkým nám ide o spoločné blaho. Humor!  Ide vlastne o tichú dohodu, celospoločenský konsenzus, v ktorom tie dôležitejšie, pravdivejšie informácie odčítame medzi riadkami. A keď niekto povie pravdu na plnú hubu, hneď je z neho demagóg. Je to hra na permanentnú lož, akýsi, inak to pomenovať neviem, civilizačný folklór. Predstieranie. Zvykli sme si, zvykol som si, ale neotravuje to kvôli tomu menej a občas je náramne osviežujúce, keď predstierať nič netreba.
Veľmi rád si čítam televízne PR materiály, ktoré sú plné vzletných fráz o kvalite pripravovaných programov, o hodnote, niekedy aj priamo umeleckej, lebo keď predstierať, tak bez hanby, jednoducho tie texty, ktoré predstierajú, že televízia je o tom, čo sa vysiela, keď práve nebeží reklama. A je úplne jedno, či budeme vravieť o televízii komerčnej, alebo nie, lebo všetko v telke je reklama na ideológiu, na svetonázor, na životný štýl a tak ďalej. Telka je jednoducho o reklame, a o spôsoboch, ako vyplniť ten čas medzi, najlepšie inou reklamou. Môže sa to volať ako chce. Taký je skutkový stav veci, lenže, keď sa to aj takto napíše, znie to príliš definitívne, príliš vulgárne, príliš prízemne a manipulátorsky, jednoducho príliš. A tak sa to píše inak, lebo, ak aj ešte nie sme všetci blbci, ideálne bude, keď zlbneme, čím skôr, tým lepšie. Prečistia sa vzťahy a konečne sa do hry vráti úprimnosť.
Zelenou ratolesťou tohto procesu je finále Super Bowlu (americký futbal, chrániče, prilby, roztlieskavačky, príliš komplikované pravidlá na to, ako jednoducho to vyzerá). O Super Bowle, aktuálny nás čaká 6. marca, sa traduje niekoľko legiend. Tá najdôležitejšia je o najvyššej priemernej sledovanosti – na Super Bowl sa pravidelne díva najviac ľudí, Američanov, pochopiteľne, ale sú to tiež ľudia, takže to nechajme tak. Super Bowl je najsledovanejší, najsledovanejšia je však tá jeho časť, keď sa nehrá, prestávka v polovici, prestávka s reklamou. Vraj najdrahší reklamný čas vôbec, aktuálne 3 milióny dolárov za 30 sekúnd. Už teraz nie je žiadny problém naraziť na reklamu v Super Bowle, obľúbené mimikry sú spravodajstvo, v rámci ktorého sa divák dozvie, aké reklamy si bude môcť pozrieť. Trailery komerčne najambicióznejších filmov nasledujúcej sezóny, veci, na ktorých predaji bude najviac záležať. Milujem to, teším sa, budem sa dívať, kvôli tomu pocitu, že aspoň raz sa mi neklame priamo do očí, aspoň raz sú veci také, aké sú.
Viac čírej pravdy do roka by sme aj tak neuniesli. 
Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia | Zobraziť
.posledné
.neprehliadnite