Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Šeherezáda v Česku

.juraj Koiš .časopis .lifestyle

Ohlasy na tureckú telenovelu Tisíc a jedna noc sú u našich západných susedov oveľa chladnejšie než u nás. Nasadenie tohto titulu už od začiatku sprevádza veľmi negatívna publicita. Tlačová konferencia k jarným programovým plánom Novy bola plná komických výstupov. Jej manažéri sa celú polhodinu hádali s novinármi o tom, či je Tisíc a jedna noc telenovela alebo „romantický seriál“. Riaditeľ Novy Jan Andruško doslova „prosil“ novinárov, aby tento seriál vopred nezhadzovali. Z Bratislavy si dokonca zavolal Gorazda Sľaka, šéfa programu Markízy, ktorý na tlačovke predviedol niekoľkominútový monológ o tom, aký je tento seriál vynikajúci a úspešný. Českí novinári nevychádzali z úžasu. Zbytočné prekáračky zatienili všetko ostatné. Na druhý deň boli české noviny plné invektív na adresu tejto telenovely, kým iné udalosti zostali viac-menej nepovšimnuté.

Nova si však za to môže sama. Nevídane šetrí na programe. Na jar ponúkne len minimum z vlastnej tvorby. Osvedčené seriály Ordinace v růžové zahradě a Ulice, zopár nových dielov sitcomu Comeback a potom už len Česko-Slovenskú SuperStar, na ktorej sa bude podieľať aj Markíza. A najväčším ťahákom jarnej štruktúry má byť (mala byť) práve lacná turecká telenovela Tisíc a jedna noc. Na lídra trhu je to výnimočne málo, najmä keď konkurenčná Prima ponúkne až 13 vlastných formátov. Ani to však nebránilo ľudom z Novy, aby svoj produkt nevychválili do nebies. Pôsobilo to dojmom, akoby ste počúvali zúfalého obchodníka, ktorý vám namiesto značkového parfumu túži predať lacnú napodobeninu.

Nova zariskovala a nasadila Tisíc a jednu noc do vysielania až na päť večerov v týždni. Prilákala predovšetkým starších divákov nad 55 rokov, ktorí pre ňu nie sú zaujímaví. V strategickej cieľovej skupine 15-54 rokov bola sledovanosť pomerne nízka – okolo pol milióna ľudí, a konkurencia mala navrch. V celkovom súčte si seriál síce pozrelo viac ako 1,2 milióna ľudí denne, lenže to je pre Novu neúspech. Programová riaditeľka Alex Ruzeková už po troch dňoch cúvla a presunula seriál na neskorší čas.

Šeherezáda teda české rekordy nezlomí. Možno za to môže negatívna kampaň. Prípadne podpriemerný dabing príšernej kvality. A možno je to dielo celkom prirodzenej odlišnosti českého a slovenského diváka.
Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia | Zobraziť
.posledné
.neprehliadnite