V Amerike sa trh technológií a platforiem, ktoré internet a televíziu spájajú, neuveriteľne rýchlo rozbehol. Existujú služby, ktoré disponujú obsahom a distribuujú ich na rozličné platformy. Značky ako Netflix (distribútor seriálov a filmov na vyžiadanie cez internetovú stránku, televíziu, mobily, tablety...) či Hulu (internetová služba veľkých televízií, ktorá ponúka seriály na vyžiadanie ešte pred premiérami na domovských staniciach), Apple TV (skrinka, ktorá prehrá vybraný obsah) či Google TV (súčiastka v televízore, ktorá to všetko prehľadáva a prehráva). Všetky tieto značky sú ešte len v začiatkoch svojich možností, ale ak ich rozvinú, realita o niekoľko rokov môže vyzerať takto. Ak ste si nenastavili inak, televízor vás automaticky podľa mobilného zariadenia rozpozná a ponúkne nové diely vašich obľúbených programov. Mobil je váš dotykový ovládač a prechádzate ním odporúčania či hodnotenia od vašich známych. Aplikácia vám poradí, čo z noviniek sa vám bude páčiť a čo by ste určite mali vidieť.
Ponuka je taká široká, že odporúčania sú absolútne kľúčové.
Televízne kanály a ich časové rozvrhy vysielania neexistujú. Vysiela sa to, čo chcete. Televízie úplne stratili rozmer distribútorov obsahu. Ten sa šíri cez internet všade – na televízory, mobilné tablety i mobily. Ak chcete Markízu, znamená to zvoliť si jej interaktívny prehrávač. Je to to isté, čo jej internetová stránka. Filtrovať si môžete viacero jej „kanálov” – zábavný, seriálový, spravodajský, športový, hudobný, archívny, detský. Ak si zvolíte seriálový, vidíte veľké logá seriálov a relácií. Buď si spustíte konkrétny titul, alebo „stream” programov v časovej osi, ktorá pripomína náš súčasný televízny program.
Televízie nevysielajú nakúpené programy. Vlastnia alebo spoluvslastnia ich veľké zahraničné spoločnosti, ktoré seriály priamo vyrábajú a ponúkajú ich na celom svete pod svojou značkou. Pokojne môžete zapnúť prehrávače najväčších producentov filmov a seriálov – Universal, Viacom, Columbia či Warner Bros. Nevýhodou je, že programy sú iba titulkované, výhodou, že netreba čakať. Za dabing si treba extra priplatiť a vyrába sa len pre najpopulárnejšie tituly.
Lokálna produkcia televízií stojí na živom vysielaní, ktoré jediné láka ľudí k obrazovkám v stanovený čas. Naživo sa vysiela len šport, eventy či šouprogramy.
Správy sú pripravené kedykoľvek. Televízia vyrába príspevky priebežne a pustí vám v jednom slede len tie, ktoré ste ešte nevideli. Všetok obsah sa šíri cez internet. Bývalé káblovky či provideri satelitov vám predávajú rozhranie na sledovanie televízie s rozličnými funkciami a zmluvami s konkrétnymi výrobcami obsahu.
Sú ľudia, ktorí celú túto interaktivitu nemusia. Vtedy stlačia „autopilota”, systém vygeneruje program priamo pre nich. Robí to až 70 percent divákov.
Autor pôsobí v Medialne.sk.
Ponuka je taká široká, že odporúčania sú absolútne kľúčové.
Televízne kanály a ich časové rozvrhy vysielania neexistujú. Vysiela sa to, čo chcete. Televízie úplne stratili rozmer distribútorov obsahu. Ten sa šíri cez internet všade – na televízory, mobilné tablety i mobily. Ak chcete Markízu, znamená to zvoliť si jej interaktívny prehrávač. Je to to isté, čo jej internetová stránka. Filtrovať si môžete viacero jej „kanálov” – zábavný, seriálový, spravodajský, športový, hudobný, archívny, detský. Ak si zvolíte seriálový, vidíte veľké logá seriálov a relácií. Buď si spustíte konkrétny titul, alebo „stream” programov v časovej osi, ktorá pripomína náš súčasný televízny program.
Televízie nevysielajú nakúpené programy. Vlastnia alebo spoluvslastnia ich veľké zahraničné spoločnosti, ktoré seriály priamo vyrábajú a ponúkajú ich na celom svete pod svojou značkou. Pokojne môžete zapnúť prehrávače najväčších producentov filmov a seriálov – Universal, Viacom, Columbia či Warner Bros. Nevýhodou je, že programy sú iba titulkované, výhodou, že netreba čakať. Za dabing si treba extra priplatiť a vyrába sa len pre najpopulárnejšie tituly.
Lokálna produkcia televízií stojí na živom vysielaní, ktoré jediné láka ľudí k obrazovkám v stanovený čas. Naživo sa vysiela len šport, eventy či šouprogramy.
Správy sú pripravené kedykoľvek. Televízia vyrába príspevky priebežne a pustí vám v jednom slede len tie, ktoré ste ešte nevideli. Všetok obsah sa šíri cez internet. Bývalé káblovky či provideri satelitov vám predávajú rozhranie na sledovanie televízie s rozličnými funkciami a zmluvami s konkrétnymi výrobcami obsahu.
Sú ľudia, ktorí celú túto interaktivitu nemusia. Vtedy stlačia „autopilota”, systém vygeneruje program priamo pre nich. Robí to až 70 percent divákov.
Autor pôsobí v Medialne.sk.
Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.