Vo svetle toho, čo dnes chodí na všetkých slovenských programoch, vlastne nemá veľký zmysel rozoberať ani samotný galaprogram, ale niekde človek to sklamanie musí vyliať. Najmä, keď týždeň predtým vidí v Českej televízii, ako sa s malým rozpočtom, bez veľkolepej „oskarovskej“ scény a výpravy, drahých dokrútok a množstva zbytočných účinkujúcich dá urobiť kvalitný program rovnakého typu. Českým levom stačil jediný, v prejave úsporný moderátor, herec a takmer aj tanečník Jan Budař a jediný nápad vtipne rozpracovaný slovenským (!) choreografom Miňom Kerešom a talentovanými tanečníkmi zo slovenskej (!)skupiny The Pastels. Od odovzdávajúcich hostí sa nežiadala herecká akcia ani improvizácia, všetky trapasy, ktorým sa živý prenos jednoducho nevyhne, elegantne žehlil pohotový moderátor a tanečníci. Tempo, švih, nápad, kreativita a zmysel pre humor – tak hodnotili české média večer a nedá sa inak, len súhlasiť.
Chaos, nuda, plagiát, chýbajúci zmysel pre mieru aj humor, tak by sa v kocke dal zhodnotiť OTO. Niežeby scenáristovi Danovi Danglovi chýbali nápady. Naopak, program bol všehochuťou prepchatý ako stužková, pred ktorou sa dlho pri pive brainstormovalo, ale nikto tie zlé nápady napokon nevyhodil a tie dobré nedotiahol. A tak sme mali možnosť vidieť guláš z drahých ingrediencií: predstavovanie nominovaných z minulých ročníkov, prebraté cez scénky bez pointy, násilné dokrútky do seriálov, tanečné „křoví“ hercov v ženských aj mužských kostýmoch, recyklácia Partičky, speváčky otvárajúce ústa v potupnom travesty šou, orientálne prespievané hity nominovaných speváčok a množstvo trápnych dialógov dvojíc odovzdávajúcich ceny. Minister kultúry zabudol, že už nie je moderátor a že jeho funkcii prislúcha len decentne odovzdať sošku, predseda predstavenstva Kooperatívy sa prežartoval niekde do štvrtej cenovej.
Moderátor a spevák Marián Čekovský namiesto uvádzania hostí predvádzal sám seba a keď bolo treba preklenúť trapasy a prestoje, asi sa niekde v zákulisí prezliekal do ďalšej samoúčenej exhibície.
Najmarkantnejšie sa rozdiel v Levoch a OTO-vi prejavil v tom, že v oboch účinkovala tá istá skvelá tanečná skupina. V jednom programe zažiarila ako diamant, v druhom ju zasypal okolitý gýčový balast. OTO verne kopíroval celú biedu našej televíznej brandže, ktorá sa zmieta v uspokojujúcom sebaklame, recykluje sama seba a podlieza latku, ktorú si druhou rukou sama stále znižuje.
Chaos, nuda, plagiát, chýbajúci zmysel pre mieru aj humor, tak by sa v kocke dal zhodnotiť OTO. Niežeby scenáristovi Danovi Danglovi chýbali nápady. Naopak, program bol všehochuťou prepchatý ako stužková, pred ktorou sa dlho pri pive brainstormovalo, ale nikto tie zlé nápady napokon nevyhodil a tie dobré nedotiahol. A tak sme mali možnosť vidieť guláš z drahých ingrediencií: predstavovanie nominovaných z minulých ročníkov, prebraté cez scénky bez pointy, násilné dokrútky do seriálov, tanečné „křoví“ hercov v ženských aj mužských kostýmoch, recyklácia Partičky, speváčky otvárajúce ústa v potupnom travesty šou, orientálne prespievané hity nominovaných speváčok a množstvo trápnych dialógov dvojíc odovzdávajúcich ceny. Minister kultúry zabudol, že už nie je moderátor a že jeho funkcii prislúcha len decentne odovzdať sošku, predseda predstavenstva Kooperatívy sa prežartoval niekde do štvrtej cenovej.
Moderátor a spevák Marián Čekovský namiesto uvádzania hostí predvádzal sám seba a keď bolo treba preklenúť trapasy a prestoje, asi sa niekde v zákulisí prezliekal do ďalšej samoúčenej exhibície.
Najmarkantnejšie sa rozdiel v Levoch a OTO-vi prejavil v tom, že v oboch účinkovala tá istá skvelá tanečná skupina. V jednom programe zažiarila ako diamant, v druhom ju zasypal okolitý gýčový balast. OTO verne kopíroval celú biedu našej televíznej brandže, ktorá sa zmieta v uspokojujúcom sebaklame, recykluje sama seba a podlieza latku, ktorú si druhou rukou sama stále znižuje.
Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.