TREBA BOMBARDOVAŤ Granáty pre lenivých záhradníkov
Partizánske záhradníčenie –čiže „guerilla gardening“, podobne ako graffiti (ktoré je formou guerilla art – partizánskeho umenia), je hnutie, ktoré tajne a bez povolenia vnucuje ostatným kus krásy, umenia či prírody. Teraz majú títo partizáni v rukách skutočnú zbraň hromadného sadenia a obchodujú s ňou. Za 16 dolárov si môžete kúpiť štyri ručné granáty, ktoré obsahujú semienko rastliny plus všetko potrebné, teda kompost a organické hnojivo, aby sa mohla sama kdekoľvek zakoreniť a vykvitnúť. Všetko je zabalené v recyklovanom a rozložiteľnom obale, samozrejme. Netreba žiadne záhradnícke zručnosti, okopávanie, hnojenie a kyprenie, stačí len hodiť a modliť sa, aby zapršalo. Alebo polievať. Technológia bola pôvodne vyvinutá na výsadbu rastlín na nedostupných miestach, kde by sa dal lietadlom urobiť kobercový nálet.
TREBA SA VÁŽIŤ Inteligentná a komunikatívna váha
V čase, keď telefóny fotia a chladnička s práčkou majú vyššie IQ ako ich používatelia, nemôže nikto od osobnej váhy očakávať, že bude len odmeriavať hmotnosť. Trápne zastarané sú už aj váhy, ktoré vám navyše odmerajú aj BMI, tukovú a svalovú hmotu. Skutočne moderná váha je navyše pripojená cez wi-fi na internet, takže hmotnosť teraz môžete sledovať a podrobne analyzovať na svojom smartfóne, tablete či počítači nielen vy, ale aj váš lekár, tréner a keď veľmi chcete a dovolíte im to, tak aj priatelia na rôznych sociálnych sieťach. Váhu môžu naraz používať viacerí, až ôsmi členovia vašej domácnosti či inej komúny, ona si vás inteligentne rozozná. Tak takúto váhu Withings teraz môžete kúpiť aj na Slovensku len cez internetový obchod www.realshop.sk.
TREBA NAKUPOVAŤ UMENIE Maďari aj Slováci v jednej galérii
Zatiaľ čo na najvyššej politickej a na najnižšej krčmovej úrovni prebieha nezmieriteľný národnostný boj, v bežnom živote, umení a v obchode sa naše dva národy vedeli vždy dohodnúť. To je aj prípad on-line galérie na adrese www.artloop.eu, ktorá vznikla ako profesionálna platforma pre mladých slovenských a maďarských umelcov. Ich diela sa tu dajú obzerať aj objednávať bez nutnosti vyraziť do galérie či ateliéru. Zaujímavé by to malo byť pre každého, kto nechce mať na stene predražených klasikov ani ich reprodukcie, ale originály súčasných mladých umelcov, ktorí reflektujú aktuálne trendy. Kto nechce vyberať podľa umeleckého posolstva, pokojne môže obrazy, fotografie, grafiky aj sochy vyberať podľa rozmeru a farebného ladenia s interiérom, prípadne ceny, tematiky, techniky a štýlu.
TREBA POMÁHAŤ Japonská módna tvorba
Za normálnych okolností by sa bol minulý týždeň konal v Tokiu pravidelný Japonský týždeň módy, ktorý v kalendári módneho biznisu nasleduje po týždni módy v Indii. Tam sa stihli predstaviť len niektorí mladí tvorcovia Motonari Ono, Tamae Hirokawa and Sara Arai. Tí najlepší, ako Yohji Yamamoto, predstavili módne kolekcie už skôr v Paríži. Aj keď Tokio nebolo priamo postihnuté nedávnymi katastrofami, organizátori sa rozhodli týždeň módy zrušiť. Pohroma tak postihla v Japonsku módny priemysel dvojnásobne. Predajcovia zatvárali obchody pre problémy s energiami aj dopravou, a tiež preto, že málokto má teraz náladu na módne nákupy. Návrhári zase nemohli predstaviť svoju tvorbu nákupcom. Preto sa teraz snažia využiť aspoň internet a nenákladné prezentácie. Možno z núdze prídu na to, že prehliadky vlastne vôbec nie sú potrebné.
Partizánske záhradníčenie –čiže „guerilla gardening“, podobne ako graffiti (ktoré je formou guerilla art – partizánskeho umenia), je hnutie, ktoré tajne a bez povolenia vnucuje ostatným kus krásy, umenia či prírody. Teraz majú títo partizáni v rukách skutočnú zbraň hromadného sadenia a obchodujú s ňou. Za 16 dolárov si môžete kúpiť štyri ručné granáty, ktoré obsahujú semienko rastliny plus všetko potrebné, teda kompost a organické hnojivo, aby sa mohla sama kdekoľvek zakoreniť a vykvitnúť. Všetko je zabalené v recyklovanom a rozložiteľnom obale, samozrejme. Netreba žiadne záhradnícke zručnosti, okopávanie, hnojenie a kyprenie, stačí len hodiť a modliť sa, aby zapršalo. Alebo polievať. Technológia bola pôvodne vyvinutá na výsadbu rastlín na nedostupných miestach, kde by sa dal lietadlom urobiť kobercový nálet.
TREBA SA VÁŽIŤ Inteligentná a komunikatívna váha
V čase, keď telefóny fotia a chladnička s práčkou majú vyššie IQ ako ich používatelia, nemôže nikto od osobnej váhy očakávať, že bude len odmeriavať hmotnosť. Trápne zastarané sú už aj váhy, ktoré vám navyše odmerajú aj BMI, tukovú a svalovú hmotu. Skutočne moderná váha je navyše pripojená cez wi-fi na internet, takže hmotnosť teraz môžete sledovať a podrobne analyzovať na svojom smartfóne, tablete či počítači nielen vy, ale aj váš lekár, tréner a keď veľmi chcete a dovolíte im to, tak aj priatelia na rôznych sociálnych sieťach. Váhu môžu naraz používať viacerí, až ôsmi členovia vašej domácnosti či inej komúny, ona si vás inteligentne rozozná. Tak takúto váhu Withings teraz môžete kúpiť aj na Slovensku len cez internetový obchod www.realshop.sk.
TREBA NAKUPOVAŤ UMENIE Maďari aj Slováci v jednej galérii
Zatiaľ čo na najvyššej politickej a na najnižšej krčmovej úrovni prebieha nezmieriteľný národnostný boj, v bežnom živote, umení a v obchode sa naše dva národy vedeli vždy dohodnúť. To je aj prípad on-line galérie na adrese www.artloop.eu, ktorá vznikla ako profesionálna platforma pre mladých slovenských a maďarských umelcov. Ich diela sa tu dajú obzerať aj objednávať bez nutnosti vyraziť do galérie či ateliéru. Zaujímavé by to malo byť pre každého, kto nechce mať na stene predražených klasikov ani ich reprodukcie, ale originály súčasných mladých umelcov, ktorí reflektujú aktuálne trendy. Kto nechce vyberať podľa umeleckého posolstva, pokojne môže obrazy, fotografie, grafiky aj sochy vyberať podľa rozmeru a farebného ladenia s interiérom, prípadne ceny, tematiky, techniky a štýlu.
TREBA POMÁHAŤ Japonská módna tvorba
Za normálnych okolností by sa bol minulý týždeň konal v Tokiu pravidelný Japonský týždeň módy, ktorý v kalendári módneho biznisu nasleduje po týždni módy v Indii. Tam sa stihli predstaviť len niektorí mladí tvorcovia Motonari Ono, Tamae Hirokawa and Sara Arai. Tí najlepší, ako Yohji Yamamoto, predstavili módne kolekcie už skôr v Paríži. Aj keď Tokio nebolo priamo postihnuté nedávnymi katastrofami, organizátori sa rozhodli týždeň módy zrušiť. Pohroma tak postihla v Japonsku módny priemysel dvojnásobne. Predajcovia zatvárali obchody pre problémy s energiami aj dopravou, a tiež preto, že málokto má teraz náladu na módne nákupy. Návrhári zase nemohli predstaviť svoju tvorbu nákupcom. Preto sa teraz snažia využiť aspoň internet a nenákladné prezentácie. Možno z núdze prídu na to, že prehliadky vlastne vôbec nie sú potrebné.
Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.