Tradične mocní z hokejovej Extraligy sídlia v Bratislave, Trenčíne, Zvolene a Košiciach. Sem-tam vyskočí Martin či Žilina, nabúrať bašty sa darí Skalici, Banskej Bystrici či naposledy Popradu. Najstabilnejšie výsledky za desať uplynulých sezón vykázali na východe. HC Košice neskončili nikdy horšie ako štvrtí. Posledné tri roky získali zakaždým titul majstrov Slovenska. A vôbec to nie je náhoda. V Košiciach jednoducho funguje dobrý systém. Všetko sa začína zázemím. Výsledky za čias rezešovských VSŽ v 90. rokoch kolísali podľa výkonnosti fabriky, až po sezóne 2001/2002 a vstupe generálneho sponzora US Steel sa zreálnila rekonštrukcia zimného štadióna. Od dokončenia Steel Arény v roku 2006 majú v Košiciach motivujúce podmienky pre prácu na každej úrovni klubovej hierarchie.
Okrem haly priniesol generálny sponzor štruktúru, organizáciu práce a profesionalitu na všetky posty. Kto chce pracovať pre košický hokej, musí sa stotožniť s očakávaním vedenia. To požaduje kvalitu vo výkone: od vedúceho žiackeho mužstva, obsluhy rolby alebo hráčov prvého tímu. Neprofesionálne správanie si nemožno dovoliť. Hazard s menom americkej firmy spätej s klubom rovnako nie. Doplatili na to hráči na naše pomery zvučných mien, ktorým po disciplinárnych prehreškoch neváhali ukázať dvere.
Generálny manažer oceliarov Juraj Bakoš, bývalý obranca VSŽ, dokáže výborne poskladať mužstvo. Pre hráčov sú Košice v konkurencii slovenských ligistov veľkým lákadlom, prilákať posily nie je problém. Lokálpatrioti vyčítajú len menší podiel odchovancov v A-tíme. Pri majstrovských oslavách si však aj tak povedia, že to stálo za to.
Podľa klubovej internetovej stránky oblieka dresy s logom HC vyše štyristo hráčov všetkých vekových kategórií. V sezóne 2010/2011 sa Košičanom podarilo získať majstrovský hetrik. Okrem A mužstva si zlaté medaily po poslednom zápase sezóny na krk zavesili aj juniori a dorastenci. Také sú výsledky práce, ktorá má hlavu i pätu.
Funguje aj práca s fanúšikmi. Úroveň zážitku pri návšteve ligového zápasu sa v porovnaní so „starými časmi“ na oboch starých košických štadiónoch aj v porovnaní so zážitkami na ostatných slovenských štadiónoch ťažko slovami opisuje. Do Steel Arény chodia rodiny s deťmi bez obavy o fyzické, či duševné zdravie potomstva. Fan klub komunikuje s vedením, správanie fanúšikov je na naše pomery príkladné. Klub rozumie aj ekonomike, hoci na jar zďaleka nevypredali ani všetky zápasy vyraďovacej časti. Permanentkári majú zvýhodnené podmienky a rôzne akcie, tisíce ľudí si dobije kredit dávno pred prvým zápasom sezóny. K Steel Aréne pribudli vďaka nedávnym Majstrovstvám sveta tréningová hala a parkovací dom. Hoci to na prvý pohľad vyzerá na idylu, v budúcej sezóne čaká Košičanov výzva. Klub totiž opustilo niekoľko kľúčových ľudí.
V novej sezóne bude na tímovom plagáte nový prezident. Miroslav Kiraľvarga, pod ktorého vedením od sezóny 2008/09 neskončili HC v Extralige inak ako prví, prijal pracovnú ponuku v USA v materskej spoločnosti košických oceliarní. Nový bude aj hlavný tréner. Rostislav Čada odišiel do ruskej KHL, vystriedal ho iný Čech, Antonín Stavjaňa. A podľa všetkého aj prvý brankár. O Júliusa Hudáčka sa zaujímajú najnovšie vo Švédsku. Autor pracuje pre Mediálne.sk
Okrem haly priniesol generálny sponzor štruktúru, organizáciu práce a profesionalitu na všetky posty. Kto chce pracovať pre košický hokej, musí sa stotožniť s očakávaním vedenia. To požaduje kvalitu vo výkone: od vedúceho žiackeho mužstva, obsluhy rolby alebo hráčov prvého tímu. Neprofesionálne správanie si nemožno dovoliť. Hazard s menom americkej firmy spätej s klubom rovnako nie. Doplatili na to hráči na naše pomery zvučných mien, ktorým po disciplinárnych prehreškoch neváhali ukázať dvere.
Generálny manažer oceliarov Juraj Bakoš, bývalý obranca VSŽ, dokáže výborne poskladať mužstvo. Pre hráčov sú Košice v konkurencii slovenských ligistov veľkým lákadlom, prilákať posily nie je problém. Lokálpatrioti vyčítajú len menší podiel odchovancov v A-tíme. Pri majstrovských oslavách si však aj tak povedia, že to stálo za to.
Podľa klubovej internetovej stránky oblieka dresy s logom HC vyše štyristo hráčov všetkých vekových kategórií. V sezóne 2010/2011 sa Košičanom podarilo získať majstrovský hetrik. Okrem A mužstva si zlaté medaily po poslednom zápase sezóny na krk zavesili aj juniori a dorastenci. Také sú výsledky práce, ktorá má hlavu i pätu.
Funguje aj práca s fanúšikmi. Úroveň zážitku pri návšteve ligového zápasu sa v porovnaní so „starými časmi“ na oboch starých košických štadiónoch aj v porovnaní so zážitkami na ostatných slovenských štadiónoch ťažko slovami opisuje. Do Steel Arény chodia rodiny s deťmi bez obavy o fyzické, či duševné zdravie potomstva. Fan klub komunikuje s vedením, správanie fanúšikov je na naše pomery príkladné. Klub rozumie aj ekonomike, hoci na jar zďaleka nevypredali ani všetky zápasy vyraďovacej časti. Permanentkári majú zvýhodnené podmienky a rôzne akcie, tisíce ľudí si dobije kredit dávno pred prvým zápasom sezóny. K Steel Aréne pribudli vďaka nedávnym Majstrovstvám sveta tréningová hala a parkovací dom. Hoci to na prvý pohľad vyzerá na idylu, v budúcej sezóne čaká Košičanov výzva. Klub totiž opustilo niekoľko kľúčových ľudí.
V novej sezóne bude na tímovom plagáte nový prezident. Miroslav Kiraľvarga, pod ktorého vedením od sezóny 2008/09 neskončili HC v Extralige inak ako prví, prijal pracovnú ponuku v USA v materskej spoločnosti košických oceliarní. Nový bude aj hlavný tréner. Rostislav Čada odišiel do ruskej KHL, vystriedal ho iný Čech, Antonín Stavjaňa. A podľa všetkého aj prvý brankár. O Júliusa Hudáčka sa zaujímajú najnovšie vo Švédsku. Autor pracuje pre Mediálne.sk
Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.