Arbitrážna komisia Rady pre reklamu rozhodla, že kampaň Právo na život, ktorá na bilbordoch znázorňuje zničený plod po interrupcii, je neetická, teda je v rozpore s etickým kódexom Rady pre reklamu. Komisia požiada organizátorov kampane o prelepenie bilbordov. Podľa vyjadrenia Jarmily Grujbárovej, predsedníčky komisie, kampaň nebola pripravená s pocitom zodpovednosti voči všetkým cieľovým skupinám, najmä voči deťom.“ Komisia si však uvedomuje, že jej rozhodnutie a prípadná iniciatíva na prelepovanie bilbordov celej kampani vlastne len pomôžu. Jedna z organizátoriek kampane, Jana Tutková, odmieta výrok, že ich kampaň Právo na život je neetická. „Umelý potrat je neetický,“ vyhlásila. Kampaň organizovalo Európske centrum pre bioetickú reformu a občianske združenie Pastor bonus pri príležitosti 50. výročia legalizácie interrupcií v bývalom Československu.
.eč, SITA
.eč, SITA
Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.