Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Čo tam robí tá tehotná matka šiestich detí?

.elena Akácsová .časopis .médiá

Je to tam ako z príručky politickej korektnosti, ako si ju asi predstavuje komerčná televízia: tučný, chudá, starý, mladý, prirodzená, silikónová, štíhla, moletná, slobodní, zadaní, rozvedení, detní i bezdetní, svetobežníci i domasedi z malomesta, chýba už len exot inej farby pleti a homosexuál, ktorý otvorene priznáva svoju orientáciu, ale možno sa ešte dočkáme nejakého coming outu v priebehu vysielania.

Táto akože rôznorodá partička Slovákov bude niekoľko týždňov okupovať večerný čas televízie Markíza v licencovanom programe Farma. Aj keď v poslednej dobe sa Markíza s Jojkou tromfujú v programoch, takže divák má problém rozoznať, na ktorú stanicu to vlastne prepol, a aj keď je tu badať inšpiráciu úspechom jojkárskej šou Farmár hľadá ženu, ide o iný typ programu, ako bola farmárska zoznamka. Farma je obdoba kontajnerovej šou typu Big Brother, kde sa neznámi hrdinovia z ľudu dajú zavrieť na pár týždňov do tlakového hrnca komunity a predvádzajú svoje prednosti a zručnosti, či skôr nedostatky a neschopnosti. Kontajner nahradila vidiecka usadlosť a dramatické situácie má plodiť stret mestských ľudí s drsnými vidieckymi podmienkami. Na rozdiel od starých kontajnerových šou sa Farma neodohráva v reálnom čase vysielania a o vypadávajúcich nerozhodujú diváci, ale všetko už bolo dopredu lacnejšie natočené, pohodlne zostrihané a súťažiaci sa tam vyhadzujú navzájom. V tomto ohľade Farma viac pripomína Celebrity Camp alebo iné zahraničné produkcie, kde súťažiacich, zväčša celebrity nižšej kategórie, vypustia v džungli. 
Markíza stavila na neznámych ľudí plus jednu playmate a začala minulú nedeľu s nadpriemernou sledovanosťou (podľa Mediálne.sk dosiahla trhový podiel 37,9 percenta), takže pokračovania boli okamžite presunuté do lukratívnejšieho vysielacieho času, nech sa zo šou vytrieska, čo to dá, pokiaľ nezačne počet divákov zákonite klesať, keď už playmate ukáže všetko, čo sa dá.
Pošklebovať sa nad obmedzenosťou a trápnosťou jednotlivých súťažiacich, komentovať ich úbohé výroky a konanie je pod úroveň tohto týždenníka, rovnako ako odsudzovať ich ambíciu vyhrať 50 000 eur a z pätnástich minút slávy vytĺcť ešte nejaké navyše. Väčšina z nich je momentálne nezamestnaná, resp. vykonáva takú prácu, že pre nich nebol problém na mesiac z práce vypadnúť, takže sa to dá brať aj ako aktívny prístup k hľadaniu práce.
Jediné, čo na celej šou stojí za pozastavenie, je tridsaťročná Lenka, matka šiestich detí, ktorá je v treťom mesiaci ďalšieho tehotenstva a už v prvé dni evidentne nezvláda odlúčenie od rodiny, i keď samotný pobyt na Farme aj fyzicky náročnejšie práce sú pre ňu vlastne oddychom. Údajne chce zarobiť peniaze deťom na vzdelanie. No čo, napokon Šeherezáda zarobila peniaze na operáciu dieťaťa sexom. Farma, TV Markíza
Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia | Zobraziť
.posledné
.neprehliadnite