Novinové stánky začínajú pripomínať predajne s akciovými DVD filmami.
Čoraz viac periodík totiž vydavatelia obohacujú o multimediálny benefit. To, čo na Slovensku pred časom pokusne odštartovali niektoré týždenníky, sa postupne stalo silným marketingovým nástrojom krátkodobej podpory predajnosti tlače. Pri správne nastavenom počte vydaných DVD titulov si filmové edície na seba minimálne zarobia, a pritom podporia značku periodika, ktorého sú súčasťou. Filmy boli zväčša príbalovou prílohou obmedzenej časti nákladu časopisov, predávanej za trochu vyššiu cenu.
Od marca 2007 však nastal zlom, keď bulvárny denník Nový Čas spustil svoju dlhodobú DVD edíciu. Filmy ponúkal za cenu 49 korún, dovtedy bezkonkurenčne nízku. Jeho konkurent Plus jeden deň si nemohol dovoliť zaspať na vavrínoch a od mája 2007 takisto odštartoval filmovú edíciu, pričom jednotlivé DVD stáli ešte o desať korún menej. V ostatných dňoch marketingový súboj medzi denníkmi vstúpil do ďalšej fázy, vydavatelia rozšírili periodicitu filmov na dva týždenne. Dobehli sme tak situáciu v susednom Česku, kde bulvárne noviny v súčasnosti zvažujú pridať tretie DVD za týždeň. Je len otázkou času, kedy sa tak stane aj na Slovensku, čo potvrdzuje aj šéfredaktor najčítanejšieho Nového Času. Priemerná predajnosť denníka sa v apríli a máji zvýšila o vyše desaťtisíc výtlačkov na viac než 187-tisíc kusov a začiatkom leta sa opäť dostala na nižšie hodnoty. Marketingový efekt sa zatiaľ, paradoxne, neprejavil na predajnosti Plus jedného dňa, čísla zostali na priemernej úrovni okolo 56-tisíc výtlačkov.
.lukáš Kočišek, Mediálne.sk
Čoraz viac periodík totiž vydavatelia obohacujú o multimediálny benefit. To, čo na Slovensku pred časom pokusne odštartovali niektoré týždenníky, sa postupne stalo silným marketingovým nástrojom krátkodobej podpory predajnosti tlače. Pri správne nastavenom počte vydaných DVD titulov si filmové edície na seba minimálne zarobia, a pritom podporia značku periodika, ktorého sú súčasťou. Filmy boli zväčša príbalovou prílohou obmedzenej časti nákladu časopisov, predávanej za trochu vyššiu cenu.
Od marca 2007 však nastal zlom, keď bulvárny denník Nový Čas spustil svoju dlhodobú DVD edíciu. Filmy ponúkal za cenu 49 korún, dovtedy bezkonkurenčne nízku. Jeho konkurent Plus jeden deň si nemohol dovoliť zaspať na vavrínoch a od mája 2007 takisto odštartoval filmovú edíciu, pričom jednotlivé DVD stáli ešte o desať korún menej. V ostatných dňoch marketingový súboj medzi denníkmi vstúpil do ďalšej fázy, vydavatelia rozšírili periodicitu filmov na dva týždenne. Dobehli sme tak situáciu v susednom Česku, kde bulvárne noviny v súčasnosti zvažujú pridať tretie DVD za týždeň. Je len otázkou času, kedy sa tak stane aj na Slovensku, čo potvrdzuje aj šéfredaktor najčítanejšieho Nového Času. Priemerná predajnosť denníka sa v apríli a máji zvýšila o vyše desaťtisíc výtlačkov na viac než 187-tisíc kusov a začiatkom leta sa opäť dostala na nižšie hodnoty. Marketingový efekt sa zatiaľ, paradoxne, neprejavil na predajnosti Plus jedného dňa, čísla zostali na priemernej úrovni okolo 56-tisíc výtlačkov.
.lukáš Kočišek, Mediálne.sk
Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.