Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

.fenomén
.týždeň

Aj o kráse

.časopis .fenomén 04.10.2008

O kráse žien sa hovorí stále, akoby bola krása ženám vyhradená a akoby bola ich úlohou. O kráse mužov sa hovorí menej, prípadne sa o nej mlčí. Ale tentoraz je to trochu inak. Zomrel Paul Newman, jeho tvár je skoro všade a s ňou aj nadšené chvály na ňu.

.týždeň

Ajhľa, človek

.tomáš Gális .časopis .fenomén 28.09.2008

V roku 1963 napísal Konrad Lorenz knihu Takzvané zlo, v ktorej rozoberá agresivitu živočíchov voči príslušníkom vlastného druhu. Záverečné kapitoly sú venované človeku – je to smutné čítanie.

.týždeň

Svet podľa Lorenza

.zuzana Mojžišová .časopis .fenomén 28.09.2008

Máte aj vy na poličke vedľa postele zopár prečítaných kníh, po ktorých siahnete vždy vtedy, keď vám okolitý svet, život či čítanie konkrétneho dňa zanechá nepríjemnú pachuť na jazyku a cítite potrebu rýchlo sa jej zbaviť? Medzi moje stálice patria aj knihy Konrada Lorenza. Hovoria o mieste človeka v prírode. A aj o iných veciach.

.týždeň

Osem smrteľných hriechov

.františek Šebej .časopis .fenomén 28.09.2008

V roku 1973, keď získal spolu so svojím priateľom Nikom Tinbergenom a Karlom von Frischom Nobelovu cenu, vyšla Konradovi Lorenzovi aj jeho knižka Osem smrteľných hriechov civilizovaného ľudstva (Die acht Todsünden der zivilisierten Menschheit).

.týždeň

Kúpeľný príbeh pána Ľudovíta

.eva Čobejová .časopis .fenomén 20.09.2008

V dejinách slovenskej architektúry sa Kolonádový most v Piešťanoch spomína ako jedno z vrcholných diel 20. storočia.

.týždeň

Na počiatku bolo logo

.tomáš Gális .časopis .fenomén 14.09.2008

Značky. Stretávame ich od rána do večera: Colgate, Rajo, H&M, Peugeot, Microsoft, Pizza Hut, Coca Cola, Marlboro, Starbucks, iPod, Zlatý bažant, Markíza... Lezú na nás zo skrine, z obrazovky,

.týždeň

Podľa značiek sa orientuje každý

.tomáš Gális .časopis .fenomén 14.09.2008

S Richardom Fekete zo spoločnosti Maxman Consultants o význame značiek, ich kulte a dôvodoch, ktoré vedú k ich zmene

.týždeň

Ľudstvo bude potrebovať značky stále

.tomáš Gális .časopis .fenomén 14.09.2008

S Pavlom Bálikom z Katedry vizuálnej komunikácie VŠVU o potrebe a zmysle loga ako aj krajine neobmedzených možností

.týždeň

Mesto v meste

.tomáš Gális .časopis .fenomén 31.08.2008

Ešte pred desiatimi rokmi sme ich u nás nepoznali. Hovorilo sa, že sa neuživia, ale dnes sú samozrejmosťou a ustavične pribúdajú ďalšie. Navštevuje ich čoraz viac ľudí, ktorí v nich míňajú čoraz viac peňazí. Nákupné centrá.