Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

.film
.týždeň

Strhujúci portrét šialenstva

.ľuba Heinzlová .časopis .film 19.02.2011

Americký režisér Darren Aronofsky prináša v snímke Čierna labuť ďalšiu sugestívnu variáciu na tému posadnutosť.

.týždeň

Vizuálny mág Aronofsky

.ľuba Heinzlová .časopis .film 19.02.2011

Americký režisér Darren Aronofsky necháva postavy vo svojich vizuálne podmanivých filmoch zápasiť s posadnutosťou, ktorá ich privádza až na samotnú hranicu sebazničenia.

.týždeň

Preukaz totožnosti?

.zuzana Mojžišová .časopis .film 12.02.2011

„To je tá ružová knižočka, ty môj zelený žabiačik?“ pýtal sa voľakedy vo vtipe šofér esenbáka, čo ho zastavil na ceste a chcel vidieť vodičský preukaz. Kto mal ružový preukaz, už bol nepopierateľne dospelý, kto mal zatiaľ iba ten zošitok v gumenom obale neopísateľnej farby, teda občianku, nemal celkom vyhraté, ešte ho brali ako decko. Hoci sa bránil veku primerane, čiže divoko.

.týždeň

Dejiny v podobe mlyna

.zuzana Mojžišová .časopis .film 05.02.2011

Do slovenských kín prichádza nový film Juraja Herza Habermannův mlýn . Je to veľkoryso nakrútená historická snímka otvárajúca nepriznané komnaty českých (aj slovenských) dejín.

.týždeň

Barmská nesloboda – a čo my na ňu?

.zuzana Mojžišová .časopis .film 22.01.2011

V Česku na filmovom festivale dokumentárnych filmov dostala snímka Barmský VJ (video journalist) švédskeho režiséra Andersa Ostergaarda špeciálnu cenu Václava Havla.

.týždeň

Film o láske

.zuzana Mojžišová .časopis .film 16.01.2011

Christopher Isherwood (1904 – 1986), britský a americký spisovateľ, románopisec, má na konte desiatky kníh. Hoci u nás nie je známy, predsa len sme sa mohli s jeho menom stretnúť v minulosti, a teraz sa o ňom – vďaka filmu Single man – asi bude aspoň nejaký čas hovoriť častejšie.

.týždeň

Rok v kine

.matthieu Darras .časopis .film 09.01.2011

Za posledných dvanásť mesiacov prišlo do kín množstvo filmov, niektoré z nich zaujali divákov, niektoré kritikov a niektoré jedných aj druhých. Aké trendy boli v minulom roku vo svetovej kinematografii, čo sa zmenilo a čo nás (ne)prekvapilo?

.týždeň

RED

.juraj Malíček .časopis .film 13.12.2010

Film Red, ktorého dlhokánsky slovenský distribučný názov napovedá, že do kina tu chodia síce gramotní diváci, ale inak viac-menej blbci, je nádherným príkladom dobrého filmu. A ono dobré pokojne môžeme čítať ako DOBRÉ – odkazujúce k DOBRU, ako k metafyzickej morálnej kvalite.

.týždeň

Precious

.časopis .film 13.12.2010

Snímka Precious recykluje klasický americký príbeh – rozpráva o outsiderovi, ktorý sa dokáže vzoprieť nepriazni osudu a vybojovať si svoje miesto v živote. Hlavná hrdinka, šestnásťročná obézna a negramotná černoška Precious je vystavená neobyčajne tvrdým životným podmienkam.

.týždeň

Z Pasáže do Ameriky

.peter Konečný .časopis .film 12.12.2010

„Amerika je krásna. Ale všetko je krásne... lebo tí harleyáci chodia tak šialene. To sú fakt šialenci..." Do klubových kín prichádza dokument Adama Hanuljaka o ceste Divadla z Pasáže do Ameriky.