Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

.kritická príloha
.týždeň

Al Gore a jeho sedemhlavý drak

.terézia Pišlová .časopis .kritická príloha 03.05.2008

Nórsko, hlavné mesto Kodaň, Mestská hala. Je desiaty december 2007, jedna hodina popoludní a tu sa začína slávnostný ceremoniál odovzdávania Nobelovej ceny za mier, o ktorú sa tento rok delia Al Gore a IPPC.

.týždeň

Globálne otepľovanie – pravda a spoločenské mýty

.pavol Minárik .ml. .časopis .kritická príloha 03.05.2008

(Prečo Al Gore nemal dostať Nobelovu cenu?)V ekonomickej sfére spôsobuje určitý čin alebo zvyk, určitá inštitúcia alebo určitý zákon nielen iba jeden, avšak celú sériu účinkov. Len prvý z týchto účinkov je bezprostredný

.týždeň

Okamihy písania dejín

.františek Šebej .časopis .kritická príloha 27.04.2008

Okamihy pravdy robia zo všedných politických lídrov historické postavy. Ak tie okamihy lídri neprepasú. Ak ten svoj okamih pravdy prepasú, história je bohatšia o ďalšieho niktoša a historici o ďalší problém. Nakoniec aj tak všetko zaveje čas. Dovtedy však ide o kľúčové okamihy.

.týždeň

Muž a žena bez tajomstva

.peter Zajac .časopis .kritická príloha 27.04.2008

Stvoriť štandardizovaného človeka je zvodné a zároveň hrozivé. Je ako prázdna nádoba bez tajomstva.

.týždeň

Prečo nie (trest smrti)

.františek Šebej .časopis .kritická príloha 19.04.2008

Keď sa mi dostala do rúk úvaha Daniela Lipšica o

.týždeň

Trest smrti – áno či nie?

.daniel Lipšic .časopis .kritická príloha 19.04.2008

Po dlhých desaťročiach zdanlivého európskeho konsenzu o

.týždeň

Rómski vojaci – obrancovia Európy?

.péter Hunčík .časopis .kritická príloha 13.04.2008

Presne pred desiatimi rokmi sme v Nadácii Sándora Máraiho predstavili projekt, ktorého úlohou bolo podporiť spoločenskú integráciu asi 350 000 Rómov žijúcich na Slovensku.

.týždeň

Rómovia – oni sú my

.františek Šebej .časopis .kritická príloha 13.04.2008

Ak je niekde problém, z ktorého cestu von nevidno, máme sklon tváriť sa, že neexistuje, alebo ak existuje, nie je vlastne náš, ale je to problém niekoho iného. Veľká časť slovenských Rómov má problém a sami sú pre zvyšok spoločnosti problémom, z ktorého cestu von nevidno.