Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

.kritika
Všetky opery sú o láske

Všetky opery sú o láske

.milo Juráni .kultúra .kritika 04.06.2017

Eva N. štrnásť rokov ohlušovala svojich susedov nie práve najpestrejším výberom operných árií. Nepretržitý akustický teror priniesol Kossuthovej ulici v Štúrove neželanú slávu a z nenápadného mestečka spravil mediálny ťahák uhorkových sezón a turisticky vyhľadávané centrum.

.týždeň

Generačný parkúr

.zuzana Mojžišová .kultúra .kritika 28.05.2017

Vo filme už všakovaký druh muža sa objavil. Taký, ktorý nebol alebo padol na zem, alebo bol na úteku, v ohni, muž so znakom smrti, s fajkou, duchom, bernardínom, kinoaparátom, puškou, medveďou kožou, orlom a sliepkou. A teraz je to muž s menom. Ove.

.týždeň

Romeo a Júlia, moderne a odvážne

.boris Ažaltovič .kultúra .kritika 22.05.2017

Len štyri roky po predchádzajúcej premiére uvádza SND novú inscenáciu Prokofievovho baletu Romeo a Júlia. Režisérka a choreografka Natália Horečná chcela do príbehu vniesť „nový vzduch a nové posolstvo, ktoré sa netýka už iba dvoch mladých milencov, ale nás všetkých“.

Hádaj, kto nám zavolá pri večeri

Hádaj, kto nám zavolá pri večeri

.zuzana Mojžišová .kultúra .kritika 15.05.2017

Taliansky režisér Paolo Genovese (1966) u nás nie je veľmi známy, to sa však v týchto týždňoch mení, jeho najčerstvejší film Úplní cudzinci totiž boduje nielen v artových kinách, ale aj v multiplexoch – a to sa zas tak často nestáva.

.týždeň

Na smiech?

.zuzana Mojžišová .kultúra .kritika 30.04.2017

Ak sa vo vážnom filme neobjaví aspoň závan humoru či nadľahčenia, neraz to (zväčša?) býva známkou jeho nekvality. Platí to aj naopak. Ak sa vo veselom filme nevyskytne čosi (viac) na vážne zamyslenie a posmutnenie, zjavne niečo nie je v poriadku. Dokonca aj prípade crazy komédie.

.týždeň

Nie židia a kresťania, ale modrí a žltí

.michaela Mojžišová .kultúra .kritika 16.04.2017

Úvahy o aktuálnosti klasických opier sú často iba bulletinovým klišé. O to silnejší zážitok je, keď sa skutočne naplnia. Tak ako v inscenácii Halévyho Židovky, ktorá sa po Antverpách, Mannheime a Štrasburgu dostala aj na javisko SND.

.týždeň

Ryby zo špinavého bazéna

.milo Juráni .kultúra .kritika 10.04.2017

Podtitul inscenácie Elity z SND v réžii českého režiséra Jiřího Havelku znie: „Minulosť je pred nami.“ Minulosť sa zažrala hlboko, až tak, že ovplyvňuje potenciálnu budúcnosť.

.týždeň

Priveľa beznádeje

.milo Juráni .kultúra .kritika 03.04.2017

Posledné sezóny si zvykáme, že Slovenské národné divadlo sa neriadi zákonmi trhu ani diváckeho dopytu. Napriek tomu dokáže do svojich sál nahnať potrebné davy. Robí to šarmantne, taktikou marketingového šachistu.

.týždeň

Ako sa žije s dierou v hlave

.zuzana Mojžišová .kultúra .kritika 26.03.2017

Slávny nemecký filmový režisér Wim Wenders povedal, že filmy síce nemajú moc meniť svet, ale môžu zmeniť človeka, a to niekedy stačí. Dokumentarista Robert Kirchhoff sa, zdá sa mi, necháva premieňať svojimi filmami a vyzýva nás, aby sme sa pridali.

.týždeň

Vivat, lodička!

.zuzana Mojžišová .kultúra .kritika 19.03.2017

Pred pár rokmi rozvírila slovenskú literárnu hladinu knižka Moniky Kompaníkovej Piata loď. Svojím tematickým zameraním sa dotkla nielen dospelého čitateľa, ale aj toho detského.

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 5. stránka z 5