Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

.lifestyle
.týždeň

Popcorn Jura Malíčka

.juraj Malíček .časopis .lifestyle 26.03.2012

Písať o seriáli po jednej-jedinej odvysielanej epizóde je prinajmenšom trúfalé. Ale skúsim, lebo Touch má ambície stať sa televíznou udalosťou roka, seriálom, ktorý znova posunie latku a nastaví nové štandardy. Nejde o veľkohubé PR vyjadrenia z kampane, ale o dojmy, ktoré zanechal pilot. Normálne by som ich nazval rozpakmi, lebo zatiaľ vôbec nie je jasné, aký bude príbeh, kam bude smerovať a aká metapointa ho čaká na konci. Vlastne ani k normálnej zápletke nedošlo, len sa prišlo na nejaké veci.

.týždeň

Hrali ste sa s Merkurom?

.elena Akácsová .časopis .lifestyle 26.03.2012

Ak ste muž, detstvo ste prežili tu a nemáte viac ako 87 rokov, je dosť pravdepodobné, že ste aspoň jednu škatuľu od rodičov dostali. Ak ste túto hru nemali radi alebo ste žena, prišli ste o veľa. Ale nič nie je stratené.

.týždeň

Autá do zásuvky

.časopis .lifestyle 26.03.2012

Hromžíte, že tankujete čoraz drahší benzín či naftu? Šetrite si srdce, riešenie by bolo. Elektromobily či plug-in hybridy. Alebo, ak chcete, autá do zásuvky.

.týždeň

Živá kultúra

.jozef Koleják .časopis .lifestyle 18.03.2012

Kto z nás sa môže popýšiť tým, že vďaka nemu niekto dostal Nobelovu cenu? Jedna potravina to môže o sebe s hrdosťou vyhlásiť. V roku 1908 si po Nobelovu cenu do Štokholmu odskočil jogurt.

.týždeň

Eugen Korda: Som najmúdrejší na svete

.elena Akácsová ..ako je to (s)právne .lifestyle 18.03.2012

Reportér Eugen Korda hovorí, že v denníku bol zvyknutý robiť najmä spravodajstvo, a to rýchlo. Teraz dúfa, že u nás v .týždni zlenivie, lebo bude robiť viac reportáží, a to kvalitnejšie a pomalšie.

.týždeň

Popcorn Jura Malíčka

.juraj Malíček .časopis .lifestyle 18.03.2012

Súčasné seriály, s výnimkou sitcomov, sa už nedajú pozerať len tak, náhodne, kde-tu jednu epizódu, keď je trocha času. To preto, že priemerná sledovanosť jednej epizódy je štatisticky menej dôležitá, ako priemerná sledovanosť celej série. Záujmom televíznych producentov je konštantná vysoká sledovanosť každej epizódy, a teda celého seriálu. Najľahším spôsobom, ako to dosiahnuť, je oslabiť príbehy jednotlivých epizód v prospech metapríbehu, ktorého dramatický oblúk je natiahnutý naprieč celou sériou.

.týždeň

Sentiment nad krajinou

.tomáš Čejka .časopis .lifestyle 18.03.2012

Estetické, často až metafyzické zážitky, ktoré dnes prežívame v prírode, v krásnej krajine, napríklad pri pohľade na končiare veľhôr, v minulosti ľudia vôbec nepoznali.

.týždeň

Práca ako odmena za prácu

.elena Akácsová .časopis .lifestyle 18.03.2012

Cukor a bič ako pracovná motivácia patria do minulého storočia. Ako hovoria krotitelia šeliem, trest môže motivovať, ale nezapáli iskru v oku. A čo je horšie, prestáva fungovať už aj ten cukor.