Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

.týždeň v ekonomike
.týždeň

Kým vyklíči zmena

.robert Žitňanský .časopis .týždeň v ekonomike 28.03.2010

Sledujúc témy, aktérov a obsah prevažnej väčšiny verejnej debaty nie je veru ľahké zachovať si presvedčenie, že má zmysel generovať nové idey a snažiť sa o zmenu k lepšiemu. Ale sú blázni, ktorí sa ešte nevzdali.

.týždeň

Záchrana gréckeho hriešnika

.hans-Werner Sinn .časopis .týždeň v ekonomike 28.03.2010

Súčasné oslabovanie eura má jedného vinníka – Grécko. S rozpočtovým deficitom na úrovni 14 percent HDP je najväčší v eurozóne po Cypre. Jeho verejný dlh bol na konci minulého roka až 113 percent HDP.

.týždeň

Pán Fico si u nás nepomôže

.martin Hanus .časopis .týždeň v ekonomike 21.03.2010

O tom, že Švajčiari by sa mali vzdať svojho bankového tajomstva, hovorí Európa aj USA. Tamojší politici a ekonómovia si to však nevedia predstaviť. Bankové dáta nepatria banke, ale občanom, tvrdí politik a biznis konzultant Hans Kaufmann.

.týždeň

Zabudnite na princíp závisti

.richard A. Epstein .časopis .týždeň v ekonomike 14.03.2010

JP Morgan Chase Bank vykázala v roku 2009 zisk až na úrovni 11,7 miliardy dolárov, takmer celý vytvorený z jej obchodných a investičných operácií.

.týždeň

Za všetko môže Fantomas

.vladimír Vaňo .časopis .týždeň v ekonomike 14.03.2010

George Soros je znova označovaný za konšpirátora, ktorý údajne zamával kurzom eura spôsobom, ktorý bol aj očakávaný aj fundamentálne podložený.

.týždeň

Orientovať sa potrebuje každý

.jozef Ryník .časopis .týždeň v ekonomike 14.03.2010

Začínal s vývojom operačného systému. Keď zistil, že tadiaľ cesta k úspechu nevedie, preorientoval sa na navigačný softvér. Hovorí, že v IT biznise treba byť flexibilný a inovatívny. Michal Štencl.

.týždeň

Od buka do buka

.ján Marušinec .časopis .týždeň v ekonomike 07.03.2010

Ministerstvo financií zrejme riadi spolok abstinentov, pretože jediným badateľným opatrením, ktoré po prepuknutí krízy prijalo na stabilizáciu verejných financií, je zvýšenie dane z liehu od marca tohto roka. Ministerstvo si od tohto kroku sľubuje zvýšenie rozpočtových príjmov, lebo pre suchoty v štátnej kase potrebuje na financovanie verejných výdavkov naškrabať nejaké to euro navyše. Keďže je všeobecne známe, že alkohol neprospieva zdraviu populácie, nie je nič zlé na tom, ak si konzumenti pálenky v záujme zníženia verejného dlhu priplatia na každej fľaši pol eura navyše.

.týždeň

Kto sedí na prameňoch?

.časopis .týždeň v ekonomike 07.03.2010

Pramene minerálnych vôd sa začali privatizovať v 90. rokoch. Mnohé z firiem sa dostali do rúk pochybným podnikateľom, ktorí ich lacno kúpili a obratom spoločnosti predali.

.týždeň

Nepredajná voda

.jozef Ryník .časopis .týždeň v ekonomike 07.03.2010

Podnikanie s minerálkami je vysoko konkurenčný biznis. Prevláda v ňom silný lokálpatriotizmus až ekonomický nacionalizmus. Na zotrvanie a prežitie treba ustavične vylepšovať produkty, hľadať nové trhy a bojovať s obchodnými reťazcami.

.týždeň

Proti kríze s plnou vážnosťou

.tomáš Mrva .časopis .týždeň v ekonomike 01.03.2010

Tlačené médiá boli v kríze oveľa skôr, ako sa do nej dostali ostatné odvetvia ekonomiky. Minimálne v Británii však jeden segment išiel proti prúdu.