Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

.týždeň v ekonomike
.týždeň

Čo v sebe skrývajú PPP balíky

.jozef Ryník .časopis .týždeň v ekonomike 30.08.2009

Na Slovensku sa tento rok postupne uzatvárajú tendre na výstavbu a prevádzku troch úsekov diaľnic formou PPP projektov. Proces to je dlhý a skomplikovaný krízou. Jeden z projektov sa minulý týždeň uzavrel. A môže sa začať stavať.

.týždeň

Stredná Európa je nám malá

.jozef Ryník .časopis .týždeň v ekonomike 30.08.2009

Chcel sa venovať makroekonómii, ale dnes je investičným bankárom. Spolu s kolegami prebral spoločnosť Wood & Company, z ktorej urobili úspešnú firmu, ktorá obchoduje na burzách v celej strednej Európe. Tvrdí, že investičné bankovníctvo musí byť kreatívne. Ľubomír Šoltýs.

.týždeň

Pašovanie vo veľkom

.jozef Ryník .časopis .týždeň v ekonomike 23.08.2009

Pri mojich návštevách rodičov v Michalovciach som v minulosti v meste stále stretal ukrajinské ženičky, ktoré ma oslovovali otázkou: Cigarety nechóčete?

.týždeň

Vyhorená krajina

.robert Žitňanský .časopis .týždeň v ekonomike 23.08.2009

Kam sa podela tá spoločenská eufória a rýchle bohatnutie z minulých rokov, to tuší každý. Ale kam sa podeli nové nápady, ktoré by dávali nádej, že o rok alebo o päť sa s dávkou šťastia môže reformný zázrak zopakovať?

.týždeň

Proti ekonomickej apokalypse

.ján Šalgovič .časopis .týždeň v ekonomike 17.08.2009

Nemeckí odborníci Thomas Straubhaar, Michael Wohlgemuth a Joachim Zweynert sú vo svojej analýze ekonomickej situácie viac ako pesimistickí: „Ako keby sa príslušní predstavitelia nepoučili z chýb keynesiánskej politiky, vypúšťajú v Spojených štátoch z fľaše starých duchov.

.týždeň

Podnikanie v rodinnom kruhu

.jozef Ryník .časopis .týždeň v ekonomike 17.08.2009

Vo svete tvoria rodinné firmy dôležitý pilier národných ekonomík. V Európe je ich podiel na zamestnanosti od 50 do 70 percent. Na Slovensku to zatiaľ tak nie je. Je ich veľmi málo, pôsobia zvyčajne v drobnom podnikaní a výrazne ich nepribudlo ani za dvadsať rokov trhovej ekonomiky. Prečo je to tak?

.týždeň

Slovenská Maracanã?

.ján Marušinec .časopis .týždeň v ekonomike 10.08.2009

Slovensko bude mať nový Národný futbalový štadión. Hurá! – žiadalo by sa zvolať. Veď srdce každého športového fanúšika musí zajasať pri predstave, že si sadne na pohodlné sedadlá moderného štadióna s kvalitnými službami a zázemím a v neopísateľnej davovej atmosfére si vychutná kvalitný futbalový zápas.

.týždeň

Detva, Horehronie – a kríza

.matej Gašparovič .časopis .týždeň v ekonomike 02.08.2009

Kríza sa už zahryzla aj do regiónov, vidno to najmä na číslach zamestnanosti. Neľahké je to najmä v obciach a mestách odkázaných na jedného kľúčového investora. Novinové titulky odtiaľ nie sú príjemné.

.týždeň

Šrotovné po americky

.jozef Ryník .časopis .týždeň v ekonomike 02.08.2009

Po viacerých európskych krajinách zavádzajú šrotovné na staré automobily aj Spojené štáty americké. Vláda na to vyčlenila miliardu dolárov. Nečudo, keďže dve automobilky – Chrysler a General Motors –im už skrachovali a predaj áut sa prepadol na tridsaťročné minimum.