Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

.týždeň v ekonomike
.týždeň

Slovenská Maracanã?

.ján Marušinec .časopis .týždeň v ekonomike 10.08.2009

Slovensko bude mať nový Národný futbalový štadión. Hurá! – žiadalo by sa zvolať. Veď srdce každého športového fanúšika musí zajasať pri predstave, že si sadne na pohodlné sedadlá moderného štadióna s kvalitnými službami a zázemím a v neopísateľnej davovej atmosfére si vychutná kvalitný futbalový zápas.

.týždeň

Detva, Horehronie – a kríza

.matej Gašparovič .časopis .týždeň v ekonomike 02.08.2009

Kríza sa už zahryzla aj do regiónov, vidno to najmä na číslach zamestnanosti. Neľahké je to najmä v obciach a mestách odkázaných na jedného kľúčového investora. Novinové titulky odtiaľ nie sú príjemné.

.týždeň

Šrotovné po americky

.jozef Ryník .časopis .týždeň v ekonomike 02.08.2009

Po viacerých európskych krajinách zavádzajú šrotovné na staré automobily aj Spojené štáty americké. Vláda na to vyčlenila miliardu dolárov. Nečudo, keďže dve automobilky – Chrysler a General Motors –im už skrachovali a predaj áut sa prepadol na tridsaťročné minimum.

.týždeň

Ako prežijú krízu samosprávy?

.jozef Ryník .časopis .týždeň v ekonomike 26.07.2009

Pre nižší výber dane z príjmov fyzických osôb prídu podľa prognózy ministerstva financií mestá a obce tento rok o vyše 230 miliónov eur. Zdá sa teda, že samosprávy budú musieť začať šetriť alebo zvýšiť dane. Rozprávame sa o tejto téme s Viktorom Nižňanským, prezidentom Centra pre ekonomické a sociálne analýzy Mesa 10.

.týždeň

Dva neúspechy Václava Fischera

.jozef Ryník .časopis .týždeň v ekonomike 26.07.2009

So skrachovanou cestovnou kanceláriou Tomi Tour bol spojený aj Václav Fischer, známy český podnikateľ a politik. Bol jej obchodný riaditeľ a mediálna tvár.

.týždeň

Majú cestovné kancelárie budúcnosť?

.jozef Ryník .časopis .týždeň v ekonomike 26.07.2009

V 90. rokoch začal cestovateľský boom. Každý sa chcel pozrieť za Západ. Sprostredkovateľov ciest vo forme cestovných kancelárií pribúdalo ako húb po daždi. Niektoré vydržali dodnes, iné skrachovali.

.týždeň

Debut „kecacieho“ ekonóma

.tomáš Gális .časopis .týždeň v ekonomike 20.07.2009

Ekonomie dobra a zla: Po stopách lidského tázání od Gilgameše po finanční krizi. Pútavý názov a pútavý autor Tomáš Sedláček. Stojí však tých trinásť eur za to?

.týždeň

Samospráva na kolenách

.ján Marušinec .viktor Nižňanský .časopis .týždeň v ekonomike 20.07.2009

Hospodárska kríza dolieha aj na mestá a obce. Jej vplyv sa prejavuje najmä v prepade rozpočtových príjmov, ktorý je v samospráve rovnako vážny ako v štátnom rozpočte.

.týždeň

Porscheovci vs. Piëchovci

.jozef Ryník .časopis .týždeň v ekonomike 20.07.2009

Leto je horúce, ale horúco je aj v dvoch nemeckých automobilkách Porsche a Volkswagen. Tie sa prostredníctvom svojich zástupcov navzájom obviňujú z nepriateľských pokusov o prevzatie.