Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Malé a stredné podnikanie: Čo to znamená a ako rásť?

.marian Jaslovský .ekonomika .anketa

Možno to bude pre mnohých prekvapivé, ale malé a stredné podniky (MSP) v roku 2024 tvorili 99,9 % všetkých podnikateľských subjektov na Slovensku a poskytovali pracovné príležitosti pre takmer 75 % aktívnej pracovnej sily. Okrem toho sa podieľali na hrubej produkcii a tvorbe pridanej hodnoty viac ako 50 %.

Malé a stredné podnikanie: Čo to znamená a ako rásť?
UNSPLASH
Video Player is loading.
Current Time 0:00
Duration -:-
Loaded: 0%
Stream Type LIVE
Remaining Time -:-
1x

to znamená, že dve tretiny z ekonomicky aktívneho obyvateľstva pracujú v rámci malých a stredných podnikov, čo v princípe korešponduje s európskym priemerom.

Na začiatok si však poďme na základe všeobecne platných kritérií odporúčaných EÚ definovať, čo je malá a stredná firma. Odvodzuje sa na základe počtu pracovníkov a jedného z dvoch kritérií: ročného obratu alebo bilančnej sumy. To je finančný ukazovateľ, ktorý predstavuje celkovú hodnotu aktív podniku na konci účtovného obdobia a zahŕňa všetky finančné zdroje, majetok, záväzky a vlastné imanie spoločnosti.

nové firmy: najväčší pokles za štyri roky

Ak predošlé čísla hovoria o význame firiem sektora MSP, teraz budú nasledovať iné, ktoré, žiaľ, svedčia o tom, že podnikateľské prostredie má problémy: podľa prieskumu agentúry SBA (monitoringmsp.sk) bol počet začínajúcich malých a stredných podnikov vlani najmenší za posledné štyri roky. Nepretržite rástol od roku 2019 a potom od roku 2020 do 2023. A potom padol. 

 

BEZ VÁS SA NEPOHNEME

Pridajte sa do komunity predplatiteľov, ktorí pohnú Slovenskom a prečítajte si odomknutú verziu tohto článku.

Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia | Zobraziť
.posledné
.neprehliadnite