Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Budíček, budúcnosť prichádza!

.ján Oravec .ekonomika .iný pohľad

Ja vidím budúcnosť prichádzať v podobe finalistov súťaží na vyhľadávanie mladých a inovatívnych podnikateľov, ktoré už roky podporuje Združenie podnikateľov Slovenska. Ale je to hlbší trend.

Budíček, budúcnosť prichádza! Natália Ložeková / natalialozekova.sk

súťaž má podobu podnikateľských príbehov a nápadov, ktoré by neboli možné bez dvoch zásadných vynálezov – bez existencie internetu a inteligentných telefónov. Internet nám umožnil nevídanú vzájomnú prepojenosť, ale obrovské možnosti pre komerčné využitie siete priniesol až nárast inteligencie koncových bodov. Teda našich telefónov, cez ktoré dnes môžeme platiť účty, na diaľku monitorovať naše byty a domy, regulovať domáce spotrebiče, čítať správy či knihy, počúvať hudbu, pozerať filmy či televíziu, prípadne len tak komunikovať s rodinou, priateľmi, známymi i úplne neznámymi ľuďmi. Tieto nové technologické možnosti začínajú mať revolučný dopad na ekonomiku. Dnes už nie je najpodstatnejšie vedieť vyrobiť, ale skôr nalákať na jedno miesto na internete čo najväčší počet ľudí. Dochádza teda k zásadnému posunu podnikateľského súboja od konkurencie výrobcov ku konkurencii platforiem.

Poznáme už veľa úspešných platforiem. Najväčšou taxikárskou spoločnosťou na svete je dnes Uber, a to napriek tomu, že nezamestnáva taxikárov a nevlastní autá, najväčšou mediálnou spoločnosťou je Facebook, ktorý nevlastní nijaké médiá, najväčšími obchodníkmi na svete sú firmy ako Amazon či Alibaba, hoci nemajú nijaké zásoby,

 

BEZ VÁS SA NEPOHNEME

Pridajte sa do komunity predplatiteľov, ktorí pohnú Slovenskom a prečítajte si odomknutú verziu tohto článku.

Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia | Zobraziť
.posledné
.neprehliadnite