firmy naprieč sektormi dnes zažívajú krušné časy. Len nedávno vyšli z krízy spôsobenej koronavírusom, a obratom na ne doľahla súčasná inflačná a energetická kríza. Na zamestnávateľov sa tento rok valí jedna negatívna správa za druhou hneď z viacerých frontov. Historická inflácia zvyšuje ceny vstupov v celom dodávateľskom reťazci a tlačí na profitabilitu podnikov. Firmy tak majú iba jedinú možnosť – zvyšovať konečné ceny pre spotrebiteľa.
Veľké spoločnosti so silným odbytom dokážu absorbovať časť nárastu nákladov, dnešná situácia je ale ďaleko za akoukoľvek únosnou mierou a ich možnosťami. V nedávnom rozhovore pre .týždeň hovoril šéf Plzeňského Prazdroja Martin Grygařík, že aj korunný klenot pivovaru – ležiak Pilsner Urquell, ktorému nikto nepovie inak ako Plzeň – bude musieť ísť nahor s cenou. Podobné kroky avizovali aj ďalší generálni riaditelia kľúčových firiem na Slovensku. Tí sú dnes v nezávideniahodnej pozícii. K inflácii sa totiž pridali aj šialené ceny energií, ktoré predražujú každý krok vo výrobnom procese.
BEZ VÁS SA NEPOHNEME
Pridajte sa do komunity predplatiteľov, ktorí pohnú Slovenskom a prečítajte si odomknutú verziu tohto článku.