slovenskú populáciu v najvyššej miere znepokojuje inflácia a s ňou spojené sociálne nerovnosti. Trojicu najčastejších obáv uzatvára kvalita a dostupnosť zdravotnej starostlivosti a v tesnom závese nasleduje obava z vojenského konfliktu.
Približne pätinu opýtaných tiež znepokojuje morálny úpadok spoločnosti. Vyplýva to z výskum zameraného na spotrebné nálady obyvateľov na Slovensku - Ipsos Consumer Sentiment Tracker.
Ľudia na Slovensku najintenzívnejšie pociťujú rast cien potravín a nealkoholických nápojov, ubytovacích a stravovacích služieb. V porovnaní s predchádzajúcim rokom najviac evidujú zdražovanie v poštových a telekomunikačných službách a pri rekreácii a kultúre.
Naopak, pri cenách za bývanie je možné pozorovať pokles. Účastníci prieskumu v súčasnosti menej uvažujú o šetrení pri alkoholických nápojoch, tabaku a voľnom čase ako pred tromi mesiacmi. Môže to súvisieť s letným dovolenkovým obdobím.
Ipsos Consumer Sentiment Tracking je kontinuálny výskum zameraný na spotrebné nálady obyvateľov na Slovensku. Zber dát je realizovaný na kvartálnej báze.
Výsledky sú reprezentatívne na on-line populáciu Slovenska vo veku 18 až 65 rokov. Ipsos poskytuje komplexné služby v oblasti prieskumu trhu a verejnej mienky. Spolupracuje s pobočkami v 90 krajinách sveta.
Ak si predplatíte tlačený .týždeň na ďalší rok, pomôžete nám prežiť a robiť to, čo vieme. Vopred ďakujeme.