Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Medzičlánky sú v biznise nanič

.ján Košturiak .klub .technológie

Ako sa cítite, keď vám ponúknu mimoriadnu zľavu? Prvý pocit býva dobrý, no potom nasleduje tieň podozrenia. Niečo v tom musí byť. Bola pôvodná cena stanovená správne? Je výrobok v poriadku? A ako sa cítite, keď chce niekto zľavu od vás? Považuje vás za neseriózneho, alebo sa mu nepáči váš produkt? J

Medzičlánky sú v biznise nanič Gene J. Puskar / AP Photo / SITA Výrobcovia si hľadajú kratšiu a priamejšiu cestu k zákazníkovi. Redukujú sa dílerské siete, supermarkety, realitní agenti…

v 13. storočí napísal svätý Tomáš Akvinský v diele Summa Theologica toto: „Používať podvod na to, aby sa niečo predalo nad spravodlivú cenu, je vždy hriech... Predávať drahšie alebo kupovať vec lacnejšie, než stojí, je samo osebe nespravodlivé a nedovolené.“

Kam sme sa odvtedy dostali? Medzi tvorcu hodnoty, ktorý produkt vymyslel a vyrobil, sme postavili sieť priekupníkov, s ktorými zas bojuje sieť nákupcov. Prví sa snažia dobre predať, nadhodia ceny a potom núkajú zľavy, výpredaje a rôzne triky. Druhí sú hodnotení za to, že lacno nakúpia a tak tlačia na zníženie ceny. 

Zdá sa, že víťazí zákazník, no nie je to tak. Stačí sa pozrieť do obchodných sietí na nekvalitné výrobky, ktoré priskoro prestávajú fungovať. Tlak na cenu likviduje často tých, ktorí ponúkajú kvalitu. Zarábajú medzičlánky, ktoré si privlastňujú desiatky percent z konečnej ceny.

 

BEZ VÁS SA NEPOHNEME

Pridajte sa do komunity predplatiteľov, ktorí pohnú Slovenskom a prečítajte si odomknutú verziu tohto článku.

Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia | Zobraziť
.posledné
.neprehliadnite