Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Rastislav Šenkirik: Dostávame sa tam, kam sa Mečiar a jeho ministri nikdy neodvážili

.rasťo Šenkirik .komentáre .téma

Zavolal som Rastislavovi Šenkirikovi, ktorý v kultúre pracoval celý život, aby nám pripomenul, ako postupoval Mečiar pri krádeži kultúry, a porovnal toto obdobie so súčasnosťou. Nevedel som, či to bude rozhovor alebo či citáty použijem v článku. Napokon som zaznamenal súvislý monológ, ktorý stačilo dať prepísať umelej inteligencii a trochu zeditovať. (Marian Jaslovský)

pokiaľ by sa malo porovnať to, čo sa deje v oblasti kultúry dnes a čo sa dialo v 90. rokoch za obdobia Mečiara, tak sú tam isté paralely, ale aj isté rozdiely.

Paralelami je, že tak ako Mečiar, tak aj Fico sú nesmierne talentovaní politici, ktorí skvele využívajú vo svoj prospech ťarbavosť slovenskej politickej scény a jej absurdity. A ako ich to posúva k mocenským úspechom, tak z nich vylieza ten džin z fľaše – totalitný vnútorný svet. Obe strany (HZDS, SMER) spája úsilie o inštaláciu absolútnej moci. Obaja nastupovali impozantne a celkom sympaticky, zo začiatku do nich mnohí vkladali veľké nádeje, že sú to dynamickí ľudia, ktorí vedia posunúť vývoj...

mečiar aspoň vedel, čo je odbornosť 

Teraz by som možno išiel trošku k tým rozdielom. Udial sa Mečiar 1 a Mečiar 2, ale neudial sa Mečiar 3 a Mečiar 4. A tam pri tej 3 a 4 nastáva absolútny rozdiel. Mečiar chcel byť predovšetkým milovaným vodcom národa a otcom vlasti. Samozrejme, vytváral si okolo seba soldatesku nohsledov, ktorých odmeňoval funkciami, v privatizácii a podobne.

 

BEZ VÁS SA NEPOHNEME

Pridajte sa do komunity predplatiteľov, ktorí pohnú Slovenskom a prečítajte si odomknutú verziu tohto článku.

Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia | Zobraziť
.posledné
.neprehliadnite