tento nápad robiť z pracovníkov na platformách regulárnych zamestnancov však sa nešíri len vo Veľkej Británii. V Kalifornii nedávno prebehlo referendum, kde ľudia hlasovali proti takýmto nápadom politikov a odborárov. A mlyny sa začali točiť aj v Európskej komisii, ktorá spustila konzultácie na túto tému
V čom je problém? Z ekonomickej debaty sa robí právna. Súdy, úradníci a politici po celom svete testujú, či charakter práce vodičov na platformách zapadá do kazajky závislej práce. Skúmajú či vodiči môžu ovplyvňovať cenu, pravidla služby, hodnotenie cez hviezdičky alebo spôsob komunikácie cez appku. Toto všetko samozrejme nemôžu a manažuje to vedúci trhoviska s prepravou menom Uber. Dokazuje to však, že Uber je v skutočnosti zamestnávateľ? No a asi tak, ako množstvo koní pod kapotou dokazuje, že automobil potrebuje veterinára.
BEZ VÁS SA NEPOHNEME
Pridajte sa do komunity predplatiteľov, ktorí pohnú Slovenskom a prečítajte si odomknutú verziu tohto článku.