Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Čierne na bielom koni: Tisíckrát a dosť

.bianca Krajčovičová .kultúra

Dvaja českí špekulanti prichádzajú na Slovensko okrádať a klamať. K založeniu fiktívneho biznisu potrebujú niekoho, kto je dostatočne naivný a v živote stratený, aby sa mohol stať ich „bielym koňom“.

Čierne na bielom koni: Tisíckrát a dosť YouTube

svet týchto a ďalších podobných postáv je vo filme Čierne na bielom koni (2022, réžia Rasťo Boroš) predstavený v ôsmich kapitolách podčiarknutých metaforami o živote, filozofiou nad bytím a ľudskými charaktermi. Platformou mozaiky príbehov úžerníkov, romantických gangstrov, platformou hry lásky či pýchy je juh Slovenska, konkrétne Lučenec a Rimavská Sobota. Druhý celovečerný film režiséra, scenáristu a producenta Rasťa Boroša vnáša poetiku do života odpadlíkov, humor do trpkých situácií a autorské prvky zahraničnej kinematografie do tej slovenskej.

Boroš svojim nízko rozpočtovým debutom naznačil dominanté témy tvorby. Nezodpovedný Stanko (2015), žijúci na talianskych farmách v rovnomennom roadmovie dostáva poslednú šancu od mafiánskeho šéfa k tomu, aby zmenil svoju reputáciu babráka. Cieľom je prepašovanie slovenského dievčaťa do Talianska a získanie potrebných peňazí. Výsledkom je však postupné objavovanie skutočnej hodnoty priateľstva dvoch ľudí, ktorí sú si viac podobní, než sa na prvý pohľad zdá. 

 

BEZ VÁS SA NEPOHNEME

Pridajte sa do komunity predplatiteľov, ktorí pohnú Slovenskom a prečítajte si odomknutú verziu tohto článku.

Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia | Zobraziť
.posledné
.neprehliadnite