Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Stickmen: King Crimson žije

.eugen Prochác .kultúra

Predpokladám, že s týmto pocitom — že odkaz King Crimson je ešte stále vo vzduchu, väčšina návštevníkov na koncert v MMC 27. novembra prišla. Ťahúňom koncertu bol legendárny hudobník basgitarista, kontrabasista a hráč na stick, ktorého si s ním asi najviac spájame — Tony Levin. Špecifickú hru na tento špecifický strunový nástroj v tvare dosky si Levin nevymyslel, tak ho stvoril istý Emmett Chapman, ale práve Levin ho presadil ako nie úplne raritný inštrument v rockovej i jazzovej hudbe.

Stickmen: King Crimson žije Samuel Ivančák

markus Reuter sa takisto upísal rodine stickistov (na tento nástroj sa nehrá brnkaním, ale tappingom – doklepávaním strún). Tretím do mariáša bol Pat Mastelotto, takisto ako Tony kmeňový člen len nedávno ukončených King Crimson. Treba povedať, že mariáš to bol diabolský. Duch materskej kapely v zostave Stickmen žije. Či už je to frippovský sound Reutersa, ktorý možnosti sticku a loopových techník posúva úspešne  ďalej, alebo bubeníka Mastelotta.  Ten stojí  v záplave nepravidelných rytmov crimsonovskej hudby ako neotrasiteľný pilier, bez ktorej by tejto hudbe chýbal „grunt“ - základ.  

 

BEZ VÁS SA NEPOHNEME

Pridajte sa do komunity predplatiteľov, ktorí pohnú Slovenskom a prečítajte si odomknutú verziu tohto článku.

Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia | Zobraziť
.posledné
.neprehliadnite