Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

.jazz, blues a iné: Jazz v obývačke a v ponožkách

.peter Lipa .kultúra .hudba

Bol som v kine na oceňovanom filme Anatómia pádu, ale to teraz nie je podstatné. Veľmi často tam znelo Chopinovo Prelúdium e mol. A myslím si, že tam mimoriadne dobre pasovalo. Lenže v mojej hlave znela k tej harmónii melódia, ktorú som si k nej priradil a nevedel som, čo to je.

.jazz, blues a iné: Jazz v obývačke a v ponožkách boris németh

až keď to všetko doznelo a po posledných titulkoch sme odchádzali z kina, odhalil som to. Slávny brazílsky skladateľ, jeden z otcov bossanovy, Antonio Carlos Jobim sa kedysi sám priznal, že Chopin bol jeho dôležitým inšpiračným zdrojom. How Insensitive alebo po portugalsky Insensatez, to je tá pieseň, ktorú som si počas filmu v duchu pospevoval. 

Budúcnosť jazzu je v dobrých rukách. To je komentár jedného fanúšika pri sledovaní koncertu klaviristu Emmeta Cohena. Ja s ním súhlasím. 4. januára sa uskutočnil 115. koncert v Emmet's Place. To je harlemský byt tohoto jedinečného muzikanta. Všetko spôsobil covid. Na začiatku, keď bolo všetko zavreté a zakázané, si Emmet vymyslel súkromné koncerty v atmosfére vlastnej obývačky s hudobníkmi v ponožkách. Urobil všetkým milovníkom tejto hudby obrovskú radosť. Jeho nadšenie je nákazlivé. Vďaka týmto koncertom sa stal svetovou hviezdou. Asi ani netušíte , že v marci minulého roku bol aj u nás. Kde? V našom najlepšom klube, v Blue Note v Novom Meste nad Váhom. 

 

BEZ VÁS SA NEPOHNEME

Pridajte sa do komunity predplatiteľov, ktorí pohnú Slovenskom a prečítajte si odomknutú verziu tohto článku.

Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia | Zobraziť
.posledné
.neprehliadnite