Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

A pozláteného chlapíka tento rok získava…

.tereza Kravecová .kultúra .kultúra

Rok 2023 bol v súvislosti s filmovými novinkami tým najvýraznejším, aký sme tu za posledné obdobie mali. Nepoškvrnené ženy objavovali nové svety, vyšetrovala sa genocída indiánskeho kmeňa či (samo)vražda životného partnera, jeden z najznámejších autorov muzikálov o sebe vo vlastnej biografii takmer mlčal a nemenej ticho boli aj ľudia žijúci na vysokej nohe za plotom koncentračného tábora.

A pozláteného chlapíka tento rok získava… PRESSFOTO CINEMART Favoritom filmových festivalov a ocenení je film Christophera Nolana Oppenheimer s Cillianom Murphym v hlavnej úlohe.

na rozdiel od nich však bolo, viac ako čokoľvek iné, počuť výbuchy, a nielen tie atómové: predovšetkým emočné, plné nadšenia z novopredstavených príbehov strieborného plátna. Kasové trháky naplnili kiná divákmi a po dlhej dobe sa pri chystaní do kina ozval v našom vnútri stresujúci hlások známy pod názvom: „A čo ak bude už všetko plné?“  

sú ocenenia v dnešnej dobe ešte relevantné? 

Už samotná skutočnosť, že ľudia sa prinavrátili v masách do kín, ostatne ako aj vysoká kvalita väčšiny snímok, by sa mala považovať za obrovskú výhru. Čo ale hmotný ekvivalent diváckeho a kritického docenenia? 

V súvislosti s ním sa nemôžeme vyhnúť významu samotných Oscarov, ktoré nie sú len odmenou pre umelcov a tvorcov, ale ešte stále aj zrkadlom doby a kultúrneho diania. 

 

BEZ VÁS SA NEPOHNEME

Pridajte sa do komunity predplatiteľov, ktorí pohnú Slovenskom a prečítajte si odomknutú verziu tohto článku.

Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia | Zobraziť
.posledné
.neprehliadnite