rovnako ako sa každoročne upriamuje pozornosť na Filmový festival v Cannes, sa upriamila pozornosť vo víťaznej snímke Anola na zamilovanú striptérku z Brooklynu, ktorá sa vydá za syna ruského oligarchu užívajúceho si rodinné bohatstvo. Novodobý príbeh o Popoluške tentokrát nenaruší zlá macocha, ale svokrovci, ktorí sú rozhodnutí sobáš anulovať. Nasadia na Anolu skupinu gangstrov, aby dievča zastrašili, no tí nie sú takými bezcharakternými sluhami, ako si ich páni myslia.
Režisérom komediálnej snímky je Sean Baker. Svoje dielo venoval všetkým kolegyniam a kolegom jeho hlavnej postavy a zdôraznil potrebu natáčať filmy pre kiná. „Je potrebné pripomenúť svetu, že pozerať sa na film doma a popritom scrollovať na telefóne nie je správna cesta,“ povedal počas preberania Zlatej palmy. „Sledovanie snímky spolu s ostatnými divákmi v kine je jedným z najväčších spoločenských zážitkov. Preto tvrdím, že budúcnosť kinematografie je tam, kde začala – v kine.“
tichý protest Indiek
Veľkú cenu poroty získala indická dráma All We Imagine as Light. Rozpráva príbeh troch mladých žien pracujúcich v jednej nemocnici, ktoré sa snažia žiť tak, ako chcú, a nie tak, ako kážu zaužívané pravidlá. Režisérka Payal Kapadiaová za svoje dielo získala Veľkú cenu.
zvláštna cena poroty
Špeciálnu cenu poroty si zo 77. ročníka festivalu odniesol iránsky režisér Mohammad Rasúlof. Krátko pred začatím festivalu bol odsúdený na osem rokov vo väzení. „Nemal som veľa času na rozhodovanie,“ opísal svoju situáciu. „Musel som si vybrať medzi väzením a odchodom z Iránu.“
BEZ VÁS SA NEPOHNEME
Pridajte sa do komunity predplatiteľov, ktorí pohnú Slovenskom a prečítajte si odomknutú verziu tohto článku.