- 2x
- 1.5x
- 1x, selected
- 0.5x
- Chapters
- descriptions off, selected
- subtitles settings, opens subtitles settings dialog
- subtitles off, selected
This is a modal window.
Beginning of dialog window. Escape will cancel and close the window.
End of dialog window.
je to dobrodružné podujatie, Macek nie je jednoduchý súčasník. Robí na spôsob španielskych conquistadorov, ale ako inak by dostal do Bratislavy anglických fotografov Martina Parra a Maxa Kandholu. Ako by pritiahol do Bratislavy Andersa Petersena? A ako inak by vznikla za podivuhodných okolností výstava Roberta Bielika, Rudolfa Filu a Klaudie Kosziby O tradícii a jej spodných prúdoch, spojená s rovnomennou knižnou publikáciou Juraja Mojžiša?
anders Petersen
Švédsky fotograf Anders Petersen (1944) nie je u nás známy, hoci patrí medzi najvýznamnejších súčasných svetových fotografov. V Bratislave nebol na výstave osobne prítomný, ale poslal osobitný cyklus svojich fotografií, podobne, ako vystavil tohto roku pri príležitosti svojich osemdesiatin v ďalších európskych mestách iné cykly.
Ingen har sett allt (Nikto to nevidel všetko) je intímna fotografická séria, ktorú Anders Petersen vytvoril v psychiatrickej liečebni v Štokholme, a tvorí obsah tretej knihy trilógie po Fängelse (1984) s fotografiami zhotovenými vo väzení a knihe Rågång till kärleken (1991) zachytávajúcej život v opatrovateľskom domove.

Tentokrát mal u nás šťastie, jeho výstavy sa ujala Jana Rajcová, ktorá napísala text do katalógu Mesiaca fotografie, opatrila a otvorila jeho výstavu: „Petersen je známy svojimi surovými, nefiltrovanými portrétmi ľudí a čiernobielymi kompozíciami, ktoré evokujú nadčasovosť a univerzálnosť diela, siahajúceho poza hranice viditeľného.
BEZ VÁS SA NEPOHNEME
Pridajte sa do komunity predplatiteľov, ktorí pohnú Slovenskom a prečítajte si odomknutú verziu tohto článku.