diela vznikli v ére socializmu, patria však k tým najoriginálnejším v dejinách architektúry na Slovensku. Asi najkontroverznejšie reakcie vzbudilo práve premostenie budovy Slovenskej národnej galérie Vladimíra Dedečka. Ako to ale s jeho realizáciou v skutočnosti bolo?
Zodpovedalo výsledné dielo pôvodným návrhom architekta? Časť odpovedí na tieto otázky dáva veľká dvojvýstava v Slovenskej národnej galérii s názvom Architekt Dedeček v koncepciách kurátoriek Alexandry Kusej a Moniky Mitášovej.
po druhej svetovej vojne medzi prvými
Vladimír Dedeček patril medzi prvých absolventov odboru architektúry na Slovenskej vysokej škole technickej. Architekti mali v tom čase po štúdiách veľa pracovných príležitostí.
,,V zásade sme žili v dobe, kde Slovensko sa nejak spamätávalo z toho príšerného ničenia. Lebo, keď si uvedomíte, že dvakrát prešiel front Slovenskom. Máločo zostalo, čo by nebolo poškodené. Okrem toho, cez vojnu sa toho veľa nepostavilo. Takže cieľom práce bolo realizovať čo najviac škôl a zdvihnúť vzdelanosť.“
BEZ VÁS SA NEPOHNEME
Pridajte sa do komunity predplatiteľov, ktorí pohnú Slovenskom a prečítajte si odomknutú verziu tohto článku.