Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Ako sa pripravuje vojna: Krasznahorkai v Trnave

.anton Vydra .kultúra .kultúra

Odpadky, všade sú odpadky, všade je neporiadok, chaos, hluk, pokriky, výstrely; tlupy hulvátov rabujú a ničia, čo im príde do cesty, likvidujú, demolujú, plienia a neváhajú ani niekoho dobiť alebo aj zabiť, ak sa naskytne vhodná príležitosť a ak proti tomu navyše nikto nenamieta.

Ako sa pripravuje vojna: Krasznahorkai v Trnave
ROBERT TAPPERT/DIVADLO JÁNA PALÁRIKA V TRNAVE Lukáš Herc a Michal Jánoš v inscenácii Melanchólia vzdoru, ktorú režíroval Roman Polák, v Divadle Jána Palárika v Trnave.
Video Player is loading.
Current Time 0:00
Duration -:-
Loaded: 0%
Stream Type LIVE
Remaining Time -:-
1x

jan Patočka napísal v Kacírskych esejach, že kdesi na počiatku každého vojnového besnenia je nuda, ktorá však podľa neho nie je len nejakou bežnou náladou, čo sa človeka sem-tam zmocní, keď si nevie nájsť nič zmysluplné na prácu alebo zábavu, ale mal na mysli nudu, ktorú nazýval „ontologickým statusom ľudstva, ktoré podriadilo celý svoj život každodennosti a jej neosobnosti“. 

Nuda, o ktorej hovoril Patočka, je dlhodobá, rozkladná rutina, v ktorej stagnuje všetko, rozpadá sa v nej akákoľvek harmónia, pôvab a vitalita. Spoločnosťou vtedy preniká to, čo Milan Šimečka v Konci nehybnosti nazval „zmrtvělost“, v ktorej sa nič nedeje, všetko je znivelizované, znormalizované do jednofarebnej sivoty, všetky vysoké a nízke tóny sú zmediované na neprestajné, rovnomerné, útrpné šumenie.

 

BEZ VÁS SA NEPOHNEME

Pridajte sa do komunity predplatiteľov, ktorí pohnú Slovenskom a prečítajte si odomknutú verziu tohto článku.

Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia | Zobraziť
.posledné
.neprehliadnite